Éppen 75 éve mutatták be az Amszterdami Autószalonon a Land Rover Defender elődjét, az eredetileg munkagépnek szánt Széria I-est, melynek évfordulójára múltidéző limitált szériás modellel készültek az angolok.

2016-ban fejeződött be a klasszikus Land Rover Defender gyártása, mely sok rajongónak maga volt a katasztrófa napja, hiszen az 1948-ban bemutatott autó folyamatosan modernizált változata az egyik utolsó kőkemény terepjáró volt.

Teljesen új alapokra helyezett utódját a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatták be, mely szakított a klasszikus alvázas felépítéssel és sokkal inkább a személyautós kényelem irányába tolták el. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Defender elvesztette volna terepjáró jellegét.

Biztosak lehetünk benne, hogy önhordó karosszériával is az egyik legjobb megoldás járatlan utakra a Defender.

Ehhez minden adott, hiszen nagy terepszögei vannak és remek összkerékhajtása, valamint légrugós futóművével tág határok között állítható hasmagassága.

Sokkal civilizáltabb lett és felveszi a versenyt a kényelmes szabadidő-autókkal a bőrkárpitos üléseivel és modern fedélzeti rendszerével, de az izmos V8-as változat mellett még mindig lehet igazán fapados verziót is kapni, fehér lemezfelnivel és raktérré alakított utastérrel.

Biztosan nem az évfordulós limitált változat retró árnyalatú zöld fényezését fogják karcolni az erdei csipkebokrok.

Ahhoz azonban kétség sem fér, hogy nagyon jól áll a Defendernek a régies színvilág és a fényezett ötküllős alufelnik. A 90-es és 110-es modellekhez elérhető csomag alapját a legmagasabb felszereltség adja, így ebben a modellben LED mátrixos fényszóró világít, 3D nézetes kamerarendszere van és alap a Terrain Response is.

11,4 hüvelykes érintőképernyő trónol a középkonzolon, szélvédőre vetítő kijelző és vezeték nélküli töltő is van az autóban. Ez már távolról sem az a nomád Defender, amivel kalapos kalandorok felfedezik a világ eldugott zugait.

400 lóerős rendszerteljesítményű konnektorról tölthető hibrid Defenderhez, vagy szintén 400 lovas, sorhatos benzineshez és 300 lóerős turbódízelhez is választható a 75. évfordulós kiadás.

Ez is érdekelhet:

A jövőnek tették el ezt a pár Land Rover Defendert, most méregdrágán eladók

Már egy ideje nem gyártják a klasszikus Defendert, de ezeket meg lehet kapni újonnan.

A hosszúnál is hosszabb Defendert alkotott a Land Rover

Hosszabb lett még a Range Rovernél is.

James Bond ellenfelének autója inspirálta ezt a Land Rover Defendert

Limitált szériában piacra dobják az új Bond-film rosszfiúinak terepjáróját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában