Itt az autózás IKEA-ja, szintén Svédországból: házhoz rendelheted, és magad szerelheted össze a szuperolcsó EV-t.

Slow Forma–1-nek is becézik a Luvly kisautóját, ami bár szinte mindenben ellentétes a Forma–1-gyel, néhány kulcsfontosságú mozzanatban mégsem: az összeszerelés módjában, az energiaelnyelő zónákban és a szendvics elemben.

De miért is jó ez nekünk? Mert a 2015-ben alapított svéd startup a lehető legfenntarthatóbb, ráadásul megfizethető elektromos autózást ígéri.

A kocsi rengeteg újrahasznosított és -hasznosítható elemet tartalmaz, és – akárcsak a nemzet nagy elődjénél – lapra szerelve érkezik. Ez utóbbi nemcsak marketingfogás, ezzel a módszerrel egységnyi helyen lényegesen több autót tudnak szállítani, magyarul egy konténerbe húsz darab, lapra szerelt Luvly fér be.

Egyelőre nincs showroomja a cégnek (helyette a hírlevél-feliratkozást ajánlják), ellenben meglepő módon „mikrogyárakat” terveznek, hogy a fogyasztókhoz minél közelebb gyárthassák le a kocsikat. ezen kívül a 3-6 hónap alatt felépített „mikrogyáraknak” alacsonyabb az ökológiai lábnyoma is.

Számításaik szerint mind a jármű előállítási költsége, mind az üzemeltetése körülbelül 80 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint egy hagyományosé.

Mindez szép, de mit ad a megrendelőnek a Luvly, és mennyiért? Az ár valóban baráti: tízezer euró (kb. 3,7 millió forint), amiért egy cuki bevásárlókocsi jár. Kétszemélyes, 270 centi hosszú, 153 centi széles, 267 literes csomagtartóval.

Minimalista belsővel is csökkentik az árat (és a fogyasztást), cserébe 90 km/órás maximális sebességet és legfeljebb 100 kilométeres hatótávot kapunk. Tényleg bevásárló autó, na.

A fogyasztása 6 kWh/100 km, és ami még különleges benne, hogy a kicsiny, 6,4 kWh-s akkupakk két egységből áll, mindkettő 15-15 kiló, és kivehető. Vagyis lehet konnektorról tölteni a kocsit, de ha olyan helyen merül le, ahol nincs erre lehetőség, akkor egyszerűen kiveheted, elviheted a lakásba, és feltöltheted. Persze van, amikor ez egyáltalán nem életszerű, más helyzetekben viszont valóban jól jöhet.

Kellene-e egy Luvly elektromos autó?

Ez is érdekelhet:

Méregdrága kirakós ez a Ferrari 250 GTE

Ezt azért összerakni sem olyan olcsó és egyszerű.

Ez történt A Wall Street farkasa Lamborghinijével

Ez a fehér Countach volt minden idők egyik legdrágább filmes autója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés