És még egy New York-i futamban is gondolkoznak a szervezők.

Jövő ősszel, közelebbről novemberben rendezhetik az első Forma–1-es Las Vegas-i Nagydíjat, értesült több amerikai hírforrás, bár az F1 és a város közti megállapodás pontos részletei még nem ismertek. Mindenesetre a várossal és Nevada állammal is haladnak a tárgyalások,

a cél pedig egy nem akármilyen látványosság: éjszakai futam a híres Stripen, azaz Vegas főutcáján, megannyi filmjelenet díszlete előtt.

Az F1 idei versenynaptára elég sűrű, október 23-ától kezdve egy hónapon belül négy futamot is lezavarnak, mindenesetre a négyből három Amerikában van, mármint a kontinensen (USA, Mexikó, Brazília). Ebbe a menetrendbe kell valahogy beleilleszteni a vegasi menetet, méghozzá amerikai sajtóértesülések szerint éppen a hálaadás napján.

Mindenesetre a terv illik a Liberty Media koncepciójába, mely szerint a roadshow különböző régiókon belül több futamot is lebonyolít, hatékonyabbá téve a sorozat szervezését. Ezen belül igyekeznek évről évre állandó időpontban szervezni az egyes futamokat, hogy hagyományt teremtsenek, és növeljék a szurkolók elköteleződését.

Az sem mellékes, hogy jövőre már három F1-es verseny lesz majd az Egyesült Államokban, három különböző időzónában: Las Vegas mellett Austinban és Miamiban.

Ha minden jól megy, a vegasi GP-t hálaadás napján rendezik majd. És arra mit mondjunk, hogy az ESPN szerint a Liberty vezetői egy negyedik, New York-i futamban is gondolkoznak?

Fun facts:

  • Három éven át, 1981-1984-ig már rendeztek futamot Las Vegasban, Caesars Palace Grand Prix néven, mivel a pályát a Caesars Palace hotel parkolójában alakították ki.
  • Az F1 CEO Stefano Domenicali közben úgy nyilatkozott, hogy Afrikába is elvinné a Forma–1-et, az egyetlen kontinensre, ahol jelenleg nincs futam.

(Forrás: Sports Business Journal, ESPN, borítókép: David / Unsplash)

Ez is érdekelhet:

Az utolsó kör utolsó méterein nyerte meg a Szaúd-arábiai Nagydíjat Verstappen

Az első két versenyhétvégét nézve aligha kívánhatnánk ennél izgalmasabb idénykezdést.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

További cikkeink a témában