A Lexus nem először épít saját változatot a Land Cruiserből, de talán még sosem volt akkora hűtőmaszk rajta, mint az új LX-en.
Ha azt hitted, hogy a BMW X7-nek nagy a hűtőmaszkja, akkor gondold újra, miután megnézted az új Lexus LX-et! A japán prémiummárka nem először épít luxusterepjárót a Land Cruiserből, és nem sokkal az után, hogy a Toyota legendás modelljének kijött a teljesen új generációja, a Lexus is elkészült a saját változatával.
Igazából már az előző generációs Lexus LX-nek is óriási hűtőmaszkja volt,
de a sötét színe miatt még nem volt annyira feltűnő, mint az új modellnek. A most bemutatott autón azonban nemcsak hatalmas, hanem krómozott is lett a hűtőrács, amitől azonnal felismered majd, és ennél nagyobbat aligha tudnánk elképzelni rajta.
Ha nem jön be a tengernyi króm, akkor nézd meg az F Sport változatot, ahol továbbra is fekete a hűtőmaszk:
Az új LX-et hátulról nézve sem fogod összekeverni a Land Cruiserrel,
hiszen a Lexus legújabb szokása szerint fénycsíkkal kötötték össze a hátsó lámpákat, felette az embléma helyett Lexus-feliratot olvashatsz. Az öt méter hosszú kolosszus masszívabb hatást kelt az elődjénél, pedig 200 kilogrammal könnyebb lett.
A belső térben már kisebbek a hasonlóságok, a Lexus finomabb vonalú, és igényesebb anyagokkal borított műszerfalat alkotott az LX-nek.
A középkonzolon egy hétcolos érintőképernyő szolgál a klímaberendezés és a különféle üzemmódok kezelésére, fölé még egy 12,3 colos érintőkijelzőt tettek a navigációnak.
A luxusterepjáró utasterét négyüléses változatban is lehet kérni, ahol a hátsó sorban is két különálló fotel kapott helyet,
ezzel olyan komfortot nyújt, mint a Lexus többi csúcsmodellje. Az újdonságok közt érdemes kiemelni az ujjlenyomat-olvasóval kombinált startgombot, és a kamerarendszert, ami terepjárás közben mutatja az autó alatti területet.
Az újdonság neve LX 600, de ez nem jelenti azt, hogy 6 literes motor dolgozna benne.
Az elődjében, az LX 570-ben még valóban 5,7 literes V8-as volt, de az új modell ugyanazt a 3,5 literes biturbó V6-ost kapja, mint a Land Cruiser. A típusjelzése mégis nagyobb lett, hiszen a teljesítménye is nőtt, 385-ről 415 lóerőre, 650 Nm nyomaték mellett.
A másik opció a dízel, az LX 500d-ben a 3,3 literes biturbó V6-os motor dolgozik, mint a Land Cruiserben is, 299 lóerővel és 700 Nm-rel, és mind a két motorhoz 10 fokozatú automata sebességváltót szerelnek. Az újdonságot az Egyesült Államokban, Oroszországban és a Közel-Keleten forgalmazzák majd, nálunk nem.