A Lotus is elektromosítja a kínálatát, és az utolsó tisztán benzines sportautója lesz a most bemutatott Emira, amit meglepetésre kétféle gyártó motorjával is lehet választani.
Nagy változás előtt áll a Lotus, ennek része a két éve leleplezett Evija is, a márka első elektromos autója.
A jövőben a Lotus minden modellje legalább hibrid vagy elektromos lesz, ezért érdekes, hogy a most érkező Emira az utolsó tisztán benzines modell. A márka kínálatára ráfért már a megújulás, a legutóbb bemutatott Evora is már tizenhárom éves.
A jelenleg kínált Elise, Exige és Evora után az Emira nem egy szuperkönnyű, kiélezett sportgép, hanem egy kényelmesebb sportautó, ami a középmotoros felépítésével és megfelelő teljesítményével bőven elég élményt ígér.
A Lotus junior szuperautónak hívja, amiben van valami, a gyönyörűen arányos formája a jóval komolyabb modelleket idézi.
A formája alapján a több mint hatszáz lóerős Maserati MC20 és McLaren Artura ellenfelének mondanánk, de az Emira teljesítménye ennél jóval szerényebb. Meglepetésre két különböző gyártó motorjával is választható, és az újdonság
a Mercedes-AMG-től érkező, az A 45-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres, ami 360 lóerőre képes.
A másik erőforrás ismerős lehet a Lotus kínálatából: a Toyota által gyártott 3,5 literes, kompresszoros V6-os, ami 400 lóerőt teljesít.
A gyártó még csak előzetes adatokat közölt, de abból is lehet tudni, hogy 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 290 km/órával száguldhat a kézi és duplakuplungos váltóval is választható Emira.
A 4,41 méter hosszú Emira hosszabb, szélesebb és laposabb, mint az Evora, és annál komfortosabbnak ígérkezik. A műszereket 12,3 colos kijelző vetíti, a középkonzolra 10,25 colos érintőképernyő került, és
a felszereltsége sem spártai: elektromosan állítható ülések, hangulatvilágítás, adaptív tempomat és még sávtartó is van ebben a Lotusban.
A motor mögött jutott hely a 151 literes csomagtartónak, ahová befér egy kabinbőrönd vagy egy golftáska, de a két ülés mögé még további 208 litert lehet pakolni. Az 1405 kilogrammos tömegével az Emira a márkától szokatlanul nehéz lett,
ezúttal nem Colin Chapman könnyűsúlyú építésmódját követték, hanem újabb vevők meghódítása volt a cél.
Az Emira már konfigurálható, az első példányokat jövő tavasszal adják át a korán rendelőknek, akik legalább 72 ezer eurós, azaz több mint 25 millió forintnak megfelelő árral számolhatnak. Nem ez lesz a Lotus egyetlen újdonsága, hiszen szupersportautóra, tisztán elektromos és fényűzőbb modellre is számíthatunk a megújuló márkától a következő években.