A Lotus is elektromosítja a kínálatát, és az utolsó tisztán benzines sportautója lesz a most bemutatott Emira, amit meglepetésre kétféle gyártó motorjával is lehet választani.

Nagy változás előtt áll a Lotus, ennek része a két éve leleplezett Evija is, a márka első elektromos autója.

Az elektromos Lotus lesz a Tesla legújabb kihívója

A legerősebb szériagyártású autó lenne az Evija.

A jövőben a Lotus minden modellje legalább hibrid vagy elektromos lesz, ezért érdekes, hogy a most érkező Emira az utolsó tisztán benzines modell. A márka kínálatára ráfért már a megújulás, a legutóbb bemutatott Evora is már tizenhárom éves.

A jelenleg kínált Elise, Exige és Evora után az Emira nem egy szuperkönnyű, kiélezett sportgép, hanem egy kényelmesebb sportautó, ami a középmotoros felépítésével és megfelelő teljesítményével bőven elég élményt ígér.

A Lotus junior szuperautónak hívja, amiben van valami, a gyönyörűen arányos formája a jóval komolyabb modelleket idézi.

A formája alapján a több mint hatszáz lóerős Maserati MC20 és McLaren Artura ellenfelének mondanánk, de az Emira teljesítménye ennél jóval szerényebb. Meglepetésre két különböző gyártó motorjával is választható, és az újdonság

a Mercedes-AMG-től érkező, az A 45-ből ismerős kétliteres, turbós négyhengeres, ami 360 lóerőre képes.

A másik erőforrás ismerős lehet a Lotus kínálatából: a Toyota által gyártott 3,5 literes, kompresszoros V6-os, ami 400 lóerőt teljesít.

A gyártó még csak előzetes adatokat közölt, de abból is lehet tudni, hogy 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 290 km/órával száguldhat a kézi és duplakuplungos váltóval is választható Emira.

A 4,41 méter hosszú Emira hosszabb, szélesebb és laposabb, mint az Evora, és annál komfortosabbnak ígérkezik. A műszereket 12,3 colos kijelző vetíti, a középkonzolra 10,25 colos érintőképernyő került, és

a felszereltsége sem spártai: elektromosan állítható ülések, hangulatvilágítás, adaptív tempomat és még sávtartó is van ebben a Lotusban.

A motor mögött jutott hely a 151 literes csomagtartónak, ahová befér egy kabinbőrönd vagy egy golftáska, de a két ülés mögé még további 208 litert lehet pakolni. Az 1405 kilogrammos tömegével az Emira a márkától szokatlanul nehéz lett,

ezúttal nem Colin Chapman könnyűsúlyú építésmódját követték, hanem újabb vevők meghódítása volt a cél.

Az Emira már konfigurálható, az első példányokat jövő tavasszal adják át a korán rendelőknek, akik legalább 72 ezer eurós, azaz több mint 25 millió forintnak megfelelő árral számolhatnak. Nem ez lesz a Lotus egyetlen újdonsága, hiszen szupersportautóra, tisztán elektromos és fényűzőbb modellre is számíthatunk a megújuló márkától a következő években.

Ez is érdekelhet:

Nagy kár, hogy nem váltak valóra ezek a Lotus sportautók

Az új Elise és Esprit is elég dögös lett volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában