A Lotus eredetileg csak tervezte, de sosem váltotta valóra azt a versenyautót, amit több mint ötven évvel később végül megépített. A hetvenes évekbeli recept szerint, de már modern technikával készült a Type 66.
A Lotus a legnagyobb motorsport-sikereit a Formula–1-ben aratta, ahol a versenyautók fejlett aerodinamikájával és könnyű építésmódjával a többi csapatnak is példát mutatott. Az alapító Colin Chapman az észak-amerikai Can-Am bajnokságban is kipróbálta volna a csapatát, de az 1970-es szezonra szánt versenyautónak végül csak a tervei készültek el.
Nemrég a Lotusnál elszánták magukat, és több mint ötven évvel később valóra váltják a terveket, hogy megépítik a Type 66-ost.
A fantasztikus formája egyértelműen a korabeli versenyautókat mintázza, és a V8-as motorja is származhatna abból a korból, de a modern technikával végül jóval nagyobb teljesítményt, 830 lóerőt és 746 Nm nyomatékot értek el.
A piros, fehér és arany színkombináció egyértelműen a korszak Lotus versenyautóit idézi,
amikor a Golf Leaf dohánymárka szponzorálta az angol csapatot. A látványos karosszéria azonban már szénszálas anyagból készült, bukókeretével és blokkolásgátlójával a Type 66 jóval biztonságosabb lett, és a szekvenciális váltójával könnyebben is vezethető.
A kimerítő számítógépes modellezésnek köszönhető, hogy a Type 66 nem kevesebb, mint 800 kilogramm leszorítóerőt termel 240 km/órás sebességnél. A Lotus virtuálisan már tesztelte olyan legendás versenypályákon, mint
Laguna Seca, Fuji, Silverstone és Spa, ahol a modern GT3-as versenygépek vezethetőségét és köridejét hozza.
Ha annak idején valóra válik, akkor Emerson Fittipaldi állt volna rajthoz a Lotusszal, és a kétszeres F1-es világbajnok pilóta is ott volt a Type 66 leleplezésén. 1970-ben tíz futamon indult volna vele a Lotus, és ennek emlékére összesen tíz példányt építenek belőle azoknak a tehetős vevőknek, akik hajlandók 1,2 millió eurót fizetni a retró pályagépért.
A Type 62 is modern formát öltött nemrég:
Ez is érdekelhet: