A Lotus eredetileg csak tervezte, de sosem váltotta valóra azt a versenyautót, amit több mint ötven évvel később végül megépített. A hetvenes évekbeli recept szerint, de már modern technikával készült a Type 66.

A Lotus a legnagyobb motorsport-sikereit a Formula–1-ben aratta, ahol a versenyautók fejlett aerodinamikájával és könnyű építésmódjával a többi csapatnak is példát mutatott. Az alapító Colin Chapman az észak-amerikai Can-Am bajnokságban is kipróbálta volna a csapatát, de az 1970-es szezonra szánt versenyautónak végül csak a tervei készültek el.

Nemrég a Lotusnál elszánták magukat, és több mint ötven évvel később valóra váltják a terveket, hogy megépítik a Type 66-ost.

A fantasztikus formája egyértelműen a korabeli versenyautókat mintázza, és a V8-as motorja is származhatna abból a korból, de a modern technikával végül jóval nagyobb teljesítményt, 830 lóerőt és 746 Nm nyomatékot értek el.

A piros, fehér és arany színkombináció egyértelműen a korszak Lotus versenyautóit idézi,

amikor a Golf Leaf dohánymárka szponzorálta az angol csapatot. A látványos karosszéria azonban már szénszálas anyagból készült, bukókeretével és blokkolásgátlójával a Type 66 jóval biztonságosabb lett, és a szekvenciális váltójával könnyebben is vezethető.

A kimerítő számítógépes modellezésnek köszönhető, hogy a Type 66 nem kevesebb, mint 800 kilogramm leszorítóerőt termel 240 km/órás sebességnél. A Lotus virtuálisan már tesztelte olyan legendás versenypályákon, mint

Laguna Seca, Fuji, Silverstone és Spa, ahol a modern GT3-as versenygépek vezethetőségét és köridejét hozza.

Ha annak idején valóra válik, akkor Emerson Fittipaldi állt volna rajthoz a Lotusszal, és a kétszeres F1-es világbajnok pilóta is ott volt a Type 66 leleplezésén. 1970-ben tíz futamon indult volna vele a Lotus, és ennek emlékére összesen tíz példányt építenek belőle azoknak a tehetős vevőknek, akik hajlandók 1,2 millió eurót fizetni a retró pályagépért.

A Type 62 is modern formát öltött nemrég:

A hatvanas évek stílusát hozza ez az átépített Lotus

Jenson Button új vállalkozása fejleszti.

Ez is érdekelhet:

Jönnek az egy példányban készülő egyedi Lotusok

Mostantól bármilyen Lotust legyártanak annak, akinek telik rá. Te mit rendelnél tőlük?

A Lotus történetében véget ért egy fontos korszak

25 év után búcsúzik az Elise, és vele együtt minden Lotus, amit eddig ismertünk.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában