A Volvo tulajdonosához köthető kínai márka a túraautó-világkupán is versenyző Lynk & Co, aminek prototípusa most két kategóriában is rekordot döntött a Nordschleifén. Pontosabban nem döntött rekordot, de a leggyorsabb lett.
Ismerős lehet a Lynk & Co neve akkor, ha követed a túraautó-világkupát, Michelisz Norbi ellenfelei rajtolnak ezzel a kínai márkával, amit a Volvo tulajdonosa, a Geely hozott létre. A versenyautókat a Cyan Racing készíti fel, az a csapat, amit korábban Polestar néven ismerhettél, amíg a Volvo magához nem vette a márkát, hogy hibrid és elektromos autókat kínáljon rajta.
A Cyan Racing műhelyében nemrég egy szédületes prototípust készítettek, ami még a versenyautónál is kiélezettebb,
ugyanis nem kötik a szabályok, de rendszámot azért kaphat. A Lynk & Co 03-ból épült pályagép kétliteres, turbós négyhengeres motorja 528 lóerőre képes, és az első kerekeket hajtja. Most ezzel a prototípussal autóztak rekordidőt a Nürburgringen.
Thed Björk túraautó-világbajnok 7 perc 20,1 másodperc alatt ért körbe vele a Nordschleifén,
egy másodperccel hamarabb, mint a leggyorsabb négyajtósként számon tartott Jaguar XE SV Project 8, és 20 másodperccel gyorsabban, mint a legjobb fronthajtású autó címét nemrég óta viselő Renault Megane RS Trophy-R.
Mondhatnánk, hogy rekordot döntött, de amíg
a Jaguar és a Renault kis sorozatban kínálja ezeket a kihegyezett sportmodelleket, addig a kínai márka autója ebben a formában egyáltalán nem kapható.
Mégis érdekes látni, hogy milyen tartalékok vannak a Lynk & Co típusaiban, ha egyszer végre elkezdődik a forgalmazásuk.