Korlátozások várhatók, hogy aztán akár négy sávban is lehessen egy irányba haladni.
A belső elválasztó sáv növényzetének eltávolításával és az üzemi átjárók építésével megkezdődtek az M1-es autópálya bővítési munkálatai. A sztráda 78 km hosszan, az M0 és a 94-es km-nél található Concó pihenő között bővül 2×3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül, amely baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején megnyitható lesz a közlekedők számára, így akár 2x4 sávon is haladhat a forgalom Budapest és Győr között. Concó pihenő és Hegyeshalom között is bővül a pálya, majd valamikor.
Az M1 bővítése nem egyszerű sávbővítés, egy sokkal komplexebb, rendszerszintű fejlesztés:
- 72 meglévő alul-, és felüljárót építenek át, mert a kiszélesített pálya ezek alatt vagy felett egyszerűen nem férne el,
- 11 meglévő csomópontot korszerűsítenek,
- 4 új külön-szintű csomópontot alakítanak ki,
- 6 komplex pihenőhelyet teljesen átépítenek, a többi pihenőhelyet bővítik és modernizálják,
- mintegy 300 új kamionparkolót alakítanak ki,
- családbarát pihenői átalakításokat végeznek,
- 2 mérnökségi telepet bővítenek, korszerűsítenek (Bicske, Komárom),
- 7 szintbeni alcsomópontot körforgalommá alakítják,
- korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építenek ki,
- jelentősen növelik a zajvédő falak hosszát és magasságát.
A munka során 2x2 forgalmi sáv mindig használható lesz. Arról, hogy az eredeti forgalmi rendből hogyan és milyen terelések, munkafolyamatok révén jutunk el a végleges, bővített M1-es új forgalmi rendjéhez, az alábbi animáció adhat segítséget:
Az M0–Bicske közötti szakasz 2028. augusztus 31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus 31-ig készül el. Az aktuális zárásokról, terelésekről a https://development.mkif.hu/m1 weboldalon találni információt.
Ez is érdekelhet: