Már a Maserati is hibrid autót gyárt, de ne sajnáld le a modenai autógyártót, mert a hagyományaiknak megfelelően sportosra dolgozták a Ghibli elektromosított változatát.

Az 1914-ben alapított Maserati is beadta a derekát, a modenai prémiummárka bemutatta az első hibrid autóját. Persze a Ghibli Hybrid nem egészen olyan, mint egy Prius, hiszen csak 48 voltos mild hibrid, de nem is ez a legfurcsább benne. Hanem inkább az, hogy az eddig V8-as és V6-os modelleket gyártó Maserati egy négyhengeres benzinmotort szerelt bele.

A kétliteres motor persze elég izmos lett, turbóval és egy elektromos hajtású kompresszorral 330 lóerőre és 450 Nm nyomatékra képes, és a nyolcfokozatú automata váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.

A Ghibli Hybrid ezzel 5,7 másodperc alatt gyorsul százra és 255 km/óra a végsebessége, amivel egyáltalán nem kell szégyenkezni.

A 48 voltos mild hibrid rendszer a mozgási energia újrahasznosításával teszi takarékosabbá a Maserati kisebbik limuzinját, ami ráadásul 80 kilogrammal könnyebb, mint a V6-os dízel. A Ghibli Hybrid fogyasztása 8,5 és 9,6 liter között alakul száz kilométeren, és bár

a hibrid autóknál nem szokás kiemelni, a Maseratinál arról is gondoskodtak, hogy izgalmas legyen a hangja.

Még ha nem is tud ennyire izgalmas lenni:

A hibrid Maseratit a kék színű féknyergekről, oldalsó légbeömlőkről és emblémákról ismerheted fel,

és a Ghibli hátsó lámpáján is frissítettek az olasz dizájnerek. Az utastérben is aktualizálták az autót, 8,4-ről 10,1 colosra növelték az érintőképernyő méretét. A Ghibli Hybrid forgalmazása az év végén, jövő év elején kezdődik, és még olcsóbb is lehet a többi változatánál.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
„Hamilton letakarította az őrült Verstappent”, akinek már „nem áll túl jól a szénája”