Már a Maserati is hibrid autót gyárt, de ne sajnáld le a modenai autógyártót, mert a hagyományaiknak megfelelően sportosra dolgozták a Ghibli elektromosított változatát.
Az 1914-ben alapított Maserati is beadta a derekát, a modenai prémiummárka bemutatta az első hibrid autóját. Persze a Ghibli Hybrid nem egészen olyan, mint egy Prius, hiszen csak 48 voltos mild hibrid, de nem is ez a legfurcsább benne. Hanem inkább az, hogy az eddig V8-as és V6-os modelleket gyártó Maserati egy négyhengeres benzinmotort szerelt bele.
A kétliteres motor persze elég izmos lett, turbóval és egy elektromos hajtású kompresszorral 330 lóerőre és 450 Nm nyomatékra képes, és a nyolcfokozatú automata váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja.
A Ghibli Hybrid ezzel 5,7 másodperc alatt gyorsul százra és 255 km/óra a végsebessége, amivel egyáltalán nem kell szégyenkezni.
A 48 voltos mild hibrid rendszer a mozgási energia újrahasznosításával teszi takarékosabbá a Maserati kisebbik limuzinját, ami ráadásul 80 kilogrammal könnyebb, mint a V6-os dízel. A Ghibli Hybrid fogyasztása 8,5 és 9,6 liter között alakul száz kilométeren, és bár
a hibrid autóknál nem szokás kiemelni, a Maseratinál arról is gondoskodtak, hogy izgalmas legyen a hangja.
Még ha nem is tud ennyire izgalmas lenni:
A hibrid Maseratit a kék színű féknyergekről, oldalsó légbeömlőkről és emblémákról ismerheted fel,
és a Ghibli hátsó lámpáján is frissítettek az olasz dizájnerek. Az utastérben is aktualizálták az autót, 8,4-ről 10,1 colosra növelték az érintőképernyő méretét. A Ghibli Hybrid forgalmazása az év végén, jövő év elején kezdődik, és még olcsóbb is lehet a többi változatánál.