Újabb modellel bővítette a kínálatát a Maserati, és a Grecale a márka nagy reménységének számít, hiszen jövőre már az eladásaik felét adja majd az elektromos Folgore és hathengeres Trofeo változatban is kínált szabadidő-autó.
Idén tavasszal leplezte le a legújabb szabadidő-autóját a Maserati, és a Grecale most a budapesti bemutatóterembe is megérkezett. A legfőbb riválisai közé a BMW X4-et, a Mercedes-Benz GLC Coupét és elsősorban a Porsche Macant sorolják, de elektromos változatban a Jaguar I-Pace és a Tesla Model Y is ott van a konkurensek között.
Nagyobb, mint gondoltuk
Az első találkozás során kiderült, hogy az ötméteres Levante kistestvére nem is olyan kicsi. A 4,85 méter hosszú Grecale érezhetően nagyobb lett, mint a fent nevezett riválisok, amelyek hossza jellemzően 4,7 és 4,8 méter között van. Még az elméletben nagyobb autónak tartott Range Rover Velarnál is hosszabbra nyúlt pár centiméterrel.
Az üléspróba igazolta a tervezők szándékát, mert a Grecale még a Levanténél is tágasabb lett egy kicsit.
A legnagyobb újdonság mégsem a térkínálat, hanem a teljesen újragondolt műszerfal, amelyen 12,3 colos képernyők kerültek a műszerfalra, és még egy 8,8 colos érintőkijelző is helyet kapott, ahol a klímát és más funkciókat lehet könnyedén állítani.
A belső tér érdekessége, hogy váltókar helyett nyomógombokkal válthatunk az előre- és hátramenet között, a középen lévő időmérő órát pedig egy kerek kijelzőre cserélték, ahol a pontos időn kívül a gyorsulási erőket is követhetjük. Szintén különleges megoldás a belső kilincseket helyettesítő ajtónyitó gomb.
300 lóerőnél kezdődik
A Grecale háromféle változatban kapható, és a belépőt a 300 lóerős GT jelenti, amelynek a felszereltsége már alapból is jónak számít, a 19 colos kerekek, a teljesen LED-es fényszóró és az elektromosan állítható bőrülések is szériában járnak hozzá. A 330 lóerős Modena ezen felül head-up displayt, navigációt, 20 colos kerekeket és sportüléseket kap.
A csúcsot a Grecale Trofeo jelenti, amelyben a középmotoros MC20-hoz kifejlesztett, Nettuno névre keresztelt biturbó V6-os motor dolgozik. A sportautóban 630 lóerőre képes erőforrás teljesítményét 530 lóerőre mérsékelték, ahhoz képest száraz helyett nedves karteres olajozással működik.
A legizmosabb Grecale ezzel 3,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
A GT-hez felárért kérhető, a Modenában már széria az adaptív lengéscsillapítás, és feláras a légrugózás, ami a Trofeo esetén alapfelszerelés. Minden Grecale összkerékhajtásos, és a négyhengeres modellek mild hibridek is, hamarosan pedig jön az egyik első teljesen elektromos hajtású Maserati, a Grecale Folgore.
31 millió forinttól vihető
A budapesti Váci úton lévő bemutatóteremben két Grecale GT nézhető meg, és az új Maseratinak már magyarországi ára is van. Az alapmodell 31,3 millió forinttól rendelhető, a Modena változatért legalább 35,8 millió forintot kérnek, és a Trofeo esetén az izmos motor miatt is 48,5 millió forinttól kezdődik az árlista.
Az első teljes évében, 2023-ban már több mint 25 ezer Grecale eladásával számol a Maserati, ami a forgalmának a felét teszi majd ki. A jelenlegi helyzetben kedvezőnek mondható, hogy a megrendeléstől számítva 3-6 hónapos szállítást vállal a gyártó, és a Grecale hazánkban is sokak számára jelenthet belépőt a Maserati stílusos világába.
Ez is érdekelhet: