Sok előzetes után a Maserati végre teljes egészében leleplezte a kisebbik szabadidő-autóját. A Grecale érdekessége, hogy a mild hibrid és a V6-os benzinmotorokon kívül teljesen elektromos hajtású változata is lesz.
A Porsche után a Maseratinak is bejött a szabadidő-terepjáró, hiszen a Levante a legkeresettebb modell lett a modenai márka kínálatában. Most pedig itt a még népszerűbbnek ígérkező kisebb testvére, a Grecale, ami az Alfa Romeo Stelvióval épül közös alapokra, annál valamivel hosszabb lesz, és egy gyártósoron is készülnek majd.
A Grecale dizájnja aligha meglepetés, hiszen a Maserati többféle módon is megszellőztette már a formáját, az álcázatlan képeken mégis sokkal jobban mutat a gyártásba kerülő autó. Az újdonság a Maserati jellegzetes hűtőmaszkját kapja, az első sárvédőn lévő három szellőzőnyílás is ismerős lehet, míg a bumerángformájú hátsó lámpa a 3200 GT-re emlékeztet.
GT, Modena és Trofeo
A háromféle változat közül a GT és a Modena is a kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotort kapja, 300 és 330 lóerős teljesítménnyel, egyformán 450 Nm nyomatékkal, nyolcfokozatú automata váltóval, összkerékhajtással és 48 voltos mild hibrid rendszerrel. A belépőmodell sem lesz lassú, 5,6 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége.
A legizgalmasabb a Grecale Trofeo, amit a középmotoros MC20-ból ismerős háromliteres biturbó V6-ossal szerelnek.
A csúcsmodell 530 lóerőre képes, a maximum nyomatéka 620 Nm, és szériafelszerelés a légrugózás, ami a másik két modellhez opcióként érhető el. A kerekek legalább 19 colosak, de akár 21 colosak is lehetnek.
Képernyők mindenhol
A Grecale belső terében átvette az uralmat a digitalizáció, ugyanis a műszeregység és az infotainment is 12,3 colos képernyőt kapott, a középkonzol aljára még egy 8,8 colos érintőkijelző került a főbb funkciók kezelésére. Még a műszerfal tetején lévő hagyományos óra is digitális lett, ahol az idő helyett a g-erőket lehet nézni.
A hagyományos váltókar helyett a műszerfalon lévő gombokkal választhatjuk ki az előre- és hátramenetet,
de megmaradtak a méretes váltófülek a kormánykerék mögött. A belső kilincsek sem hagyományosak: gombnyomásra nyílnak az ajtók. A Grecale csomagtere 570 literes, a mild hibrid modelleknél az akkumulátor helyigénye miatt 535 literes.
Jön az elektromos változat
A benzinesek után egy évvel jön a teljesen elektromos hajtású Grecale Folgore, amiről egyelőre csak annyit árultak el, hogy az elektromotorja 800 Nm nyomatékot ad le, a 400 voltos elektromos rendszerét 105 kilowattórás akkumulátor táplálja, ezért a hatótávja jónak ígérkezik. A rézszínű utasterében pedig újrahasznosított halászhálóból készültek a kárpitok.
A Grecale Folgore nem is az első elektromos hajtású modellje lesz a Maseratinak, hiszen még 2023-ig megérkezik az MC20 elektromos változata, és a már bejelentett új GranTurismo és GranCabrio is kapható lesz elektromos hajtású kivitelben. A Maserati ezzel tényleg komolyan gondolja, hogy 2030-tól csak elektromos autókat kínál majd.
Ez is érdekelhet: