A legújabb Maserati nem kaphat rendszámot, és alighanem ez így van jól. A középmotoros MC20 alapjára épülő MCXtrema egy kiélezett pályagép, ami ezzel a kétezres évekbeli MC12-nek is emléket állít.

A Maserati a történelme során mindig is ott volt a versenypályákon, de a modenai márka nevéről talán nem a kőkemény pályagépek, hanem a stílusos granturismók juthatnak eszedbe. Időnként mégis kivételt tesznek, például amikor 37 év szünet után visszatértek a versenyzéshez az FIA GT bajnokságában, és ehhez bemutatták az MC12-t.

Az MC12 a Ferrari Enzo alapjára épült, de annál valamivel nagyobb, a motorja hatliteres V12-es, ami 630 lóerőre képes. A GT bajnokságban való részvételhez mindössze 25 példányt gyártottak a közúti változatából 2004-ben, majd amikor az FIA megváltoztatta a kategória szabályait, akkor a 15 centivel rövidebb változatból még huszonötöt a következő évben.

A Maserati most ehhez a koncepcióhoz tér vissza az MCXtrema bemutatásával, amit az MC12-höz hasonlóan a versenyautók mintájára építettek,

de ezúttal nem mehet közútra, csak zárt pályán használható játékszer. Az alapokat nem kellett sokat keresni, a középmotoros MC20-ból származnak, de a karosszériát jócskán átalakították.

Az MCXtrema magasra ívelt sárvédői az '59-es Tipo 61-re utalnak

Az extrém aerodinamikájával az MCXtrema rászolgál a nevére, és a múltat is idézi.

A vonásai utalnak például az 1959-ben épült, Birdcage néven ismertté vált Tipo 61-esre, de a hátsó lámpa formája a Maserati szigonyos emblémájára emlékeztet. A képeken talán nem látszik, de az MCXtrema nem kicsi, 5,2 méter hosszú, hat centivel hosszabb az MC12-nél is.

A belső teret a versenyautók mintájára alakították ki, bukócsővel és hatpontos övvel.

Minden példányt személyre szabnak, így a vevő döntheti el, hogy csak a vezetőnek, vagy az utasnak is szereljenek-e be kagylóülést. A minimalista műszerfalon a kormánykerék közepére került a legfontosabb adatokat mutató műszeregység.

A mindössze 1,3 tonnás pályagépet az MC20-ban is dolgozó biturbó V6-os motor hajtja, 730 lóerőre növelt teljesítménnyel és 730 Nm nyomatékkal. Az MC12-ből az ötven közúti példány és tizenkét versenyautó összesen 62 darabot adott ki, és pontosan ennyit építenek majd az MCXtrema limitált szériájából is, aminek az árát nem árulták el.

Ez is érdekelhet:

A havon táncoló Maseratinál kevés jobb látvány van

Jégre tették a márka ikonikus sportautóit.

A Maserati a fantasztikus GT2-vel tér vissza az autóversenyzéshez

A motorsport-hagyományok folytatásaként az MC20-ból épített versenyautóval térnek vissza a pályákra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyártásba kerül a BMW gyönyörű tanulmányautója

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

További cikkeink a témában