Sokunk álomautója a Lancia Delta Integrale, ezért nem meglepő, hogy itt egy újabb restomod változat, ami a raliautók aranykorának állít emléket, de a modern módszerekkel tökéletesítette a kilencvenes évekbeli technikát.
Nem ez az első restomod Delta Integrale, és biztosan nem is az utolsó, de mindenképp megérdemel egy pillantást a Maturo Stradale. A hollandiai Maturo Competition Cars egyébként versenyautók felkészítésével foglalkozik, a legújabb projektjük pedig a Lancia Delta HF Integrale alapjára épít minden téren modernizált klasszikust.
Az autóhoz Delta azon változatát vették alapul, amivel a Lancia csapata 1990-ben és ’91-ben is megnyerte a konstruktőri rali-világbajnoki címet. A Maturo célja az volt, hogy megőrizzék a klasszikus arányokat, és
hasonló vezetési élményt nyújtson, mint az eredeti, de annál erősebb, megbízhatóbb és kényelmesebb is legyen.
Az eredmény magáért beszél, a Maturo Stradale egyszerűen fantasztikusan néz ki,
az idomok alatt pedig számtalan műszaki fejlesztés és modern technológia küszöböli ki a kilencvenes évek autóiparának tökéletlenségeit. A munka a teljes szétszereléssel kezdődik, a karosszéria szerkezetét homokfúvással csupaszítják le, majd 250 ponthegesztéssel bukókeretet szerelnek be.
Jobb korrózióvédelmet kapott az autó, amire aztán szénszálas anyagból készült karosszériaelemek kerülnek, csak ezzel 50 kilogrammot csökkentenek a tömegén.
A karakteres dizájnt csak finoman módosították, a hátsó szárny például már önmagában formatervezési műremek,
a 17 colos Evo Corse kerekek pedig hozzájárulnak a tömegcsökkentéshez.
Kétliteres motorjában több alkatrészt is modernebb és könnyebb, erősebb és precízebb darabra cserélnek.
Az új Garrett turbófeltöltővel, nagyobb intercoolerrel, új befecskendezővel és átalakított vezérléssel a teljesítményét 200-ról 365 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 500 Nm, a váltója ötfokozatú kézi, amit szintén alaposan átfésültek.
Hátsó ülések nélküli belső tere teljesen testre szabható a karbonvázas kagylóülésekkel és a ralis biztonsági övekkel, szénszálas anyaggal, eloxált alumíniummal és alcantarával díszített részletekkel. A Maturo Stradale még sokkal különlegesebb és drágább, mint a Delta Integrale, ugyanis csak tíz példányt építenek belőle.
Ez is érdekelhet: