Sokunk álomautója a Lancia Delta Integrale, ezért nem meglepő, hogy itt egy újabb restomod változat, ami a raliautók aranykorának állít emléket, de a modern módszerekkel tökéletesítette a kilencvenes évekbeli technikát.

Nem ez az első restomod Delta Integrale, és biztosan nem is az utolsó, de mindenképp megérdemel egy pillantást a Maturo Stradale. A hollandiai Maturo Competition Cars egyébként versenyautók felkészítésével foglalkozik, a legújabb projektjük pedig a Lancia Delta HF Integrale alapjára épít minden téren modernizált klasszikust.

Az autóhoz Delta azon változatát vették alapul, amivel a Lancia csapata 1990-ben és ’91-ben is megnyerte a konstruktőri rali-világbajnoki címet. A Maturo célja az volt, hogy megőrizzék a klasszikus arányokat, és

hasonló vezetési élményt nyújtson, mint az eredeti, de annál erősebb, megbízhatóbb és kényelmesebb is legyen.
Az eredmény magáért beszél, a Maturo Stradale egyszerűen fantasztikusan néz ki,

az idomok alatt pedig számtalan műszaki fejlesztés és modern technológia küszöböli ki a kilencvenes évek autóiparának tökéletlenségeit. A munka a teljes szétszereléssel kezdődik, a karosszéria szerkezetét homokfúvással csupaszítják le, majd 250 ponthegesztéssel bukókeretet szerelnek be.

Jobb korrózióvédelmet kapott az autó, amire aztán szénszálas anyagból készült karosszériaelemek kerülnek, csak ezzel 50 kilogrammot csökkentenek a tömegén.

A karakteres dizájnt csak finoman módosították, a hátsó szárny például már önmagában formatervezési műremek,

a 17 colos Evo Corse kerekek pedig hozzájárulnak a tömegcsökkentéshez.

Kétliteres motorjában több alkatrészt is modernebb és könnyebb, erősebb és precízebb darabra cserélnek.

Az új Garrett turbófeltöltővel, nagyobb intercoolerrel, új befecskendezővel és átalakított vezérléssel a teljesítményét 200-ról 365 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 500 Nm, a váltója ötfokozatú kézi, amit szintén alaposan átfésültek.

Hátsó ülések nélküli belső tere teljesen testre szabható a karbonvázas kagylóülésekkel és a ralis biztonsági övekkel, szénszálas anyaggal, eloxált alumíniummal és alcantarával díszített részletekkel. A Maturo Stradale még sokkal különlegesebb és drágább, mint a Delta Integrale, ugyanis csak tíz példányt építenek belőle.

Ez is érdekelhet:

A Manhart gondolta újra a Lancia Delta HF Integralét

A forma nem változott, de a teljesítménye csaknem a duplája lett.

Rowan Atkinson eladja az álomba illő Lanciáját

Az autórajongó színész gyűjteményéből ezúttal egy Delta Integrale Evo II kerül ki.

Méregdrágán idézi meg a 80-as éveket a Delta Futurista

Ennek a Lancia Deltának az árán már Ferrarik közül is lehetne válogatni.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet
Hirdetés