Sokunk álomautója a Lancia Delta Integrale, ezért nem meglepő, hogy itt egy újabb restomod változat, ami a raliautók aranykorának állít emléket, de a modern módszerekkel tökéletesítette a kilencvenes évekbeli technikát.

Nem ez az első restomod Delta Integrale, és biztosan nem is az utolsó, de mindenképp megérdemel egy pillantást a Maturo Stradale. A hollandiai Maturo Competition Cars egyébként versenyautók felkészítésével foglalkozik, a legújabb projektjük pedig a Lancia Delta HF Integrale alapjára épít minden téren modernizált klasszikust.

Az autóhoz Delta azon változatát vették alapul, amivel a Lancia csapata 1990-ben és ’91-ben is megnyerte a konstruktőri rali-világbajnoki címet. A Maturo célja az volt, hogy megőrizzék a klasszikus arányokat, és

hasonló vezetési élményt nyújtson, mint az eredeti, de annál erősebb, megbízhatóbb és kényelmesebb is legyen.
Az eredmény magáért beszél, a Maturo Stradale egyszerűen fantasztikusan néz ki,

az idomok alatt pedig számtalan műszaki fejlesztés és modern technológia küszöböli ki a kilencvenes évek autóiparának tökéletlenségeit. A munka a teljes szétszereléssel kezdődik, a karosszéria szerkezetét homokfúvással csupaszítják le, majd 250 ponthegesztéssel bukókeretet szerelnek be.

Jobb korrózióvédelmet kapott az autó, amire aztán szénszálas anyagból készült karosszériaelemek kerülnek, csak ezzel 50 kilogrammot csökkentenek a tömegén.

A karakteres dizájnt csak finoman módosították, a hátsó szárny például már önmagában formatervezési műremek,

a 17 colos Evo Corse kerekek pedig hozzájárulnak a tömegcsökkentéshez.

Kétliteres motorjában több alkatrészt is modernebb és könnyebb, erősebb és precízebb darabra cserélnek.

Az új Garrett turbófeltöltővel, nagyobb intercoolerrel, új befecskendezővel és átalakított vezérléssel a teljesítményét 200-ról 365 lóerőre növelték, a maximum nyomatéka 500 Nm, a váltója ötfokozatú kézi, amit szintén alaposan átfésültek.

Hátsó ülések nélküli belső tere teljesen testre szabható a karbonvázas kagylóülésekkel és a ralis biztonsági övekkel, szénszálas anyaggal, eloxált alumíniummal és alcantarával díszített részletekkel. A Maturo Stradale még sokkal különlegesebb és drágább, mint a Delta Integrale, ugyanis csak tíz példányt építenek belőle.

Ez is érdekelhet:

A Manhart gondolta újra a Lancia Delta HF Integralét

A forma nem változott, de a teljesítménye csaknem a duplája lett.

Rowan Atkinson eladja az álomba illő Lanciáját

Az autórajongó színész gyűjteményéből ezúttal egy Delta Integrale Evo II kerül ki.

Méregdrágán idézi meg a 80-as éveket a Delta Futurista

Ennek a Lancia Deltának az árán már Ferrarik közül is lehetne válogatni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés