Rengeteg nagyszerű autóval alapozta meg gazdag múltját az olasz Lancia, melyek között fürge kupék, kényelmes luxusautók és legendás versenygépek is akadnak szép számmal. Ezek közül emelkedik ki a 80-as évek ikonja, a Delta Integrale, melynek modernizált változatát készíti el méregdrágán az Automobili Amos.

Mostanra a Lancia csak egyetlen modellel, a még 2011-ben bemutatott Ypsilon kisautóval igyekszik túlélni a reménybeli nagy visszatérésig. Pedig egykor ennél jóval szélesebb skálán hozták a stílusosan extravagáns megjelenést vagy éppen a fényesen csillogó kupákat a ralifutamokról.

1979-ben jelent meg a kompakt méretű Delta, melyet Giorgetto Giugiaro tervezett és egyértelmű kihívója lett a kategóriát teremtő Volkswagen Golfnak. A bemutatót követő évben az Opel Kadettet és a Peugeot 505-öst megelőzve el is nyerte Az Év Autója címet. Hamar megérkeztek a tüzesebb változatok és a raliban is sorra jöttek az eredmények, a Delta pedig vastagon írta be magát az autózás történetébe.

Eugenio Amos és Carlo Borromeo ezt az időszakot kelti életre a Delta Integraléra épülő restomoddal.

Mostanra nemcsak a raliban szereplő Delták kerülnek elképesztő összegekbe, hanem az utcai változatok is kultikus és értékes autóvá váltak. Éppen ezért tűnik merészségnek, hogy ezeket használják az Automobili Amosnál alapként.

Formaterve hűen követi azt a vonalat, melyet még Giugiaro rajzolt, de a szögletes vonalakat kiegészítő szélesítések sokkal markánsabbak, ezért valamivel jobban terpeszkedik a Delta Futurista alumíniumból és karbonból készülő karosszériája.

Minden autót az ügyfél ízlésének megfelelően állítanak össze, ezért nincs két egyforma Delta restomod.

Ehhez azonban alaposan zsebbe kell nyúlni, mert az Amosnál is olyan vastagon fog a ceruza, mint a Porsche 911-eseket átalakító amerikai Singernél. Az alapot adó autó árán felül további 350 ezer euróért készül el az 1,3 tonnásra könnyített, háromajtós kézműves hot hatch.

Dupla kereklámpás orrán megvillannak a szénszálas elemek, a háromajtós kialakítás és a beltér egyes pontjai a középmotoros Delta S4-et idézik. Az Amos azonban meghagyta a Deltát analóg élvezeti cikknek, melyben a sárga feliratos analóg óracsoporton táncolnak a mutatók gázadásra.

Ez a fehér autó egy 1989-es Deltára épült, de szinte minden elemét teljesen átépítették vagy kicserélték.

Futóművét teljesen átépítették, ahogyan a motor hűtési rendszerét és vezérlését is, valamint a vörös és fekete alcantarába kötött beltér minden eleme teljesen új. Érdekessége, hogy a karosszéria merevségét és a biztonságot fokozó bukókeretet elrejtették.

2,0 literes, négyhengeres turbómotorja több mint 330 lóerős teljesítményű, hozzá ötfokozatú kézi váltó csatlakozik és összkerékhajtás. 18 colos Turbofan felnijei mögött nagyteljesítményű fékrendszer segít mihamarabb véget vetni az akár 230 km/órás száguldásnak.

Mind közül ez itt a negyedik Delta Futurista, mely kevesebb mint 2500 kilométerrel az órájában még a bejáratás időszakában van. Teljes tűzerejével azonban nemcsak a vidéki szerpentinek réme lehet, hanem versenypályákon is bátran bevethető.

Ez is érdekelhet:

Igazi álom a Lancia Delta Integrale modernizált változata

Csak azt nem tudjuk, honnan lesz pénzünk rá.

Megérdemli a Lancia, hogy végre feltámasztják

Szoborszerű alkotással vetítették előre a hamarosan érkező új Lanciák dizájnját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés