
Piros és Wankel-motoros, de ez a Mazda nem egy sportautó, hanem egy decens kombi.
Nem a Mazda kizárólagos sajátossága a bolygódugattyús motor, de egyértelműen ők használták a legszélesebb körben, és pontosan ezért az ő nevükkel érett össze a Wankel. A legtöbben csak a sportautókat ismerik, de a Mazdánál platós teherautóba, buszba és olyan kombiba is raktak Wankel-motort, mint ez az RX-3-as.
Dupla kerek fényszórója van és mindenhol gyönyörű krómok csillognak az öreg RX-3 kombin.
Okkal terjedt el a Wankel-motor Japánban, hiszen a bolygódugattyús autók lökettérfogata könnyedén 1,5 liter alatt maradt, így a helyi szabályozások szerint a kedvezőbb adózási sávba esett. Ebben az RX-3-asban eredetileg már az 1,2 literes változat van, ami 130 lóerős és 156 Nm a csúcsnyomatéka, ezzel pedig nagyjából 11 másodperc alatt van álló helyzetből százon a piros kombi. A motortérben viszont látványosak a Weber karburátorok, szóval valószínűleg a korszaknak megfelelő tuninggal lelkesebb az RX-3.
Masszív kipufogón át szól a Wankel, a kombi RX-3 alatt pedig Work Equip felnik vannak, ahogy kell.
Eredetileg a Familia utódjának szánta a Mazda az RX-3-ast, hogy felvegyék a versenyt a Toyota Corollával, a Nissan Sunny-val és a Mitsubishi Colttal. A hetvenes évek energiaválsága azonban inkább a takarékosabban üzemeltethető Familiának kedvezett. Mivel a Mazda már kifejlesztette az új modellt, ezért nem tették a fiókba, inkább beindították a gyártást. Az RX-3-ast különböző néven és változatokban Európában és Amerikában is árulták.
Ez is érdekelhet: