Mindig jól hangzik, ha egy autónak a kis alapterülete ellenére tágas az utastere, közben pedig megbízható technika van a lemezek alatt, melynek alacsonyak a fenntartási költségei. A Honda City a csomagtartójába töltött Motocompóval a nyolcvanas évek tökéletes város aprósága.

Időről időre előkerül ez a recept, aminek alapján a City is készült a Hondánál, hiszen a zsúfolt városokban sokkal könnyebb az ilyen 3,4 méteres kisautónak helyet találni, mint bármi másnak. Mivel ekkoriban még nem az elektromos roller volt a tipikus last mile közlekedési eszköz, ezért a csomagtartójában egy Motocompo bújik meg. Az egész végtelenül aranyos.

Praktikumával és aranyos karakterével a Renault Twingo hasonlít leginkább a Honda City-re.

Fekete lökhárítója és piros fényezése jó kontrasztban van egymással, a kis doboz alatt pedig ott fénylenek az ezüst lemezfelnik, közepükön a Honda logójával. A 2,2 méteres tengelytávú City-nek alig vannak túlnyúlásai, olyan picike, hogy szinte zsebre lehet tenni, de a japánoknál népszerű kei car kategóriából már pont kilóg. Kerek fényszórói kedvesen néznek, nagy oldalsó ajtajain keresztül hátra is könyebb beszállni, a hátfala pedig szinte teljes egészében csomagtérajtó, hogy egyszerűbb legyen bepakolni.

Hirotoshi Honda, a vállalat alapítójának fia szorgalmazta a City Turbo fejlesztését, ezért 100 lóerős és közel 150 Nm csúcsnyomatékú hot hatch is készült belőle. Ez viszont egy szokványosabb City R, melynek 1,2 literes, négyhengeres motorja 62 lóerős és 98 Nm nyomatéka van. Ehhez ebben az esetben a 2 fokozatú, overdrive-os Hondamatic automata váltó csatlakozik. A nagyjából 700 kilogrammos City úgy 13 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 140 km/óra.

Egyszerű városi kisautónak tűnik a Honda City, de rengeteg érdekes ötlettel van tele.

Kezdetben háromféle változata volt, melyek közül a City E a takarékos kivitel, a City R a sportosabb, a Pro pedig a hátsó ülések nélküli teherszállító változat. Kézi és automata váltóval is kapható volt, valamint olyan opciók jelentek meg benne, mint a Bodysonic hangrendszer, mely a zene vibrációit viszi át a karosszériára egyes pontjaira, hogy intenzívebb legyen a hangzás. Volt belőle Pininfarina tervezte kabrió és Manhattan roof változat is magasabb tetővel, nagyobb fejtérrel.

Mind közül a legjobb extra a csomagtartóba pakolt Motocompo, tehát a Honda 50 köbcentis, összehajtható robogója. Ez a 1185 x 240 × 540 milliméteres, 2,5 lóerős, egyhengeres motorka tökéletesen passzol a City csomagtartójába. Igazából mostanra egy veteránnak szánt Honda City kötelező tartozéka a Motocompo.

Ez is érdekelhet:

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Kortalan olasz szépség, mint Monica Bellucci.

235 ezer kilométerrel is csodálatos sportkupé ez az ezüst M3-as BMW

Joggal érett vágyott klasszikussá az E36-os BMW M3.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezt a Porsche 918 Spydert tuti észre vennéd

A világ legdrágább versenyautója

A Wagoneer S az első kizárólag elektromos Jeep

További cikkeink a témában
Övé a világ legmenőbb állása? Luxusban él, és még fizetnek is érte!
Hirdetés