Sok más gyártóhoz hasonlóan a Mazda is az elektromos hajtás felé halad, de azért nem sieti el a váltást, amíg lehet, kitart a benzinmotor mellett. A japán márka jövőjéből most egy izgalmas sportkupé tanulmányát villantották fel.

Bejelentette a jövőre vonatkozó terveit a Mazda, amiben természetesen nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatos modellekre, az elektromos autókra, de azért a benzines sportmodellek rajongóinak sem kell csalódniuk. A Mazdának már van is elektromos autója, a különleges ajtójáról ismert MX-30, és az idén bevezetett CX-60 révén plug-in hibrid modelljük is.

A CX-60-at ugyanakkor soros hathengeres benzines és dízelmotorokkal is gyártják, és a Mazda most közzétett terveiből kiderül, hogy a japán gyártó jövőjében is van helye a belsőégésű motoroknak. Például a hatótávja miatt kritizált

MX-30-nak jövőre érkezhet a Wankel-motoros range extender kivitele, ami érdekes konstrukciónak ígérkezik.

A Mazda még nem erősítette meg, de az MX-5 következő generációját is benzinmotor mozgatja majd, de már hibrid hajtással. Az MX-30 után pedig további elektromos autókra számíthatunk, a Mazda minden kategóriában kínálna egyet.

Még a sportkupék közt is lesz elektromos Mazda, és ezt előlegezi meg a most felvillantott Vision Study Model.

Szemből és hátulról a jelenlegi MX-5-öst gondolja tovább a Mazda tanulmányautója, de a kupékarosszéria sziluettje minket inkább az utolsó RX-7-re emlékeztet. Kíváncsian várjuk, és bármi is lesz belőle, nagyon biztató, hogy az elektromos autókra való átállás közben a Mazda nem feledkezett meg a hagyományos értelemben vett autórajongókról sem.

Ez is érdekelhet:

Ez most a legerősebb Mazda, de vajon vezetni is jó? – Mazda CX-60

327 lóerővel érkezik a Mazda első plug-in hibridje Magyarországra. Máris mondjuk, milyen volt vezetni.

Soros hathengeres dízelmotort mutatott be a Mazda

Minden elismerésünk, amiért a Mazda 2022-ben is kitart a nagy dízelek mellett.

Vannak az elektromos autók, és van a Mazda MX-30

MX-30: az első elektromos autó a Mazdától, pofás formával, béna hátsó ajtókkal, és magyarázkodásra kényszerítő hatótávval.

És ezt olvastad már?
Gondoltad volna, hogy egy csomó Ford, amit látsz a magyar forgalomban, Törökországban készült?