Az új CX-60 nemcsak azért érdekes, mert ebben mutatkozik be a Mazda első plug-in hibrid hajtása, hanem azért is, mert ez a csúcsmodell kapja meg először az újonnan fejlesztett soros hathengeres dízelt, amiről részleteket is elárult a japán gyártó.

A Mazda eddig sem hitt a downsizing elvében, a legtöbb modelljét nagy szívómotorral kínálta, és most még feljebb lépett. A pár hónapja leleplezett CX-60 kapta meg a márka első saját fejlesztésű plug-in hibrid rendszerét, és ebben a modellben jelennek meg a vadonatúj soros hathengeres motorok is, amelyek közül most a dízelről árultak el részleteket.

A 3,3 literes soros hathengeres e-Skyactiv-D dízelmotort a „megfelelő méretezés” elvét követve fejlesztették ki,

ezért lett 3283 köbcentis. A közös nyomócsöves turbódízel fejlett égési technológiája 40 százalék fölé javítja a motor hatásfokát, a 48 voltos mild hibrid rendszerrel együtt sikerült mérsékelni a fogyasztását és a károsanyag-kibocsátását.

A Mazda kétféle teljesítménnyel kínálja Európában az új dízelmotort.

A soros hathengerest hosszában építik be az autóba, és a 200 lóerős változata a hátsó kerekeket hajtja. A 254 lóerős kivitel már szériafelszerelésként összkerékhajtásos, ezzel 7,4 másodperc alatt gyorsul százra, és 219 km/óra a végsebessége.

A leginkább meggyőző az új dízelmotorok fogyasztása, ami 4,9 és 5,3 liter száz kilométeren,

méghozzá a jelenleg érvényben lévő, szigorúbb WLTP mérés szerint. A hathengeres dízel a Mazda szerint alig nehezebb a 2,2 literes négyhengeresnél, de simábban jár, csendesebb, mégis vonzó a hangja, és 2,5 tonnát vontathat is vele az autó.

Azoknak a vevőknek szánja a dízelt a Mazda, akik hosszú távokat autóznak, vagy nagyobb vontatmányt húznának, amire a plug-in hibrid nem ideális. A dízel CX-60 januártól kerül forgalomba, de már most rendelhető 14,55 millió forintos áron, hamarosan pedig két tovább újdonság, a soros hathengeres benzinmotor és a hétüléses CX-80 is érkezik a kínálatba.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A Formula E-ben összejött, amire az F1-ben esélye sem volt: világbajnok lett Stoffel Vandoorne