Azt mondják, hogy egy Mazda igazi japán autó, benzinnel működik, és a vezetés élményét ígéri, de milyen az a Mazda, ami Kínából jön, és tisztán elektromos hajtású? Fantasztikus utakon, Andalúziában próbáltuk ki az új Mazda6e-t.

Bár a neve a jól ismert és sokak által szeretett Mazda6-ost idézi, a Mazda6e egy teljesen új alapokra épült, lenyűgöző formájú középkategóriás autó. A márka jellegzetes Soul Red Crystal fényezésében egyszerűen gyönyörű. Pedig nem is Mazdának született, hiszen a gyártó kínai partnere, a Changan fejlesztette és gyártja, de mielőtt az európai utakra érkezett, annyira Mazdára szabták, amennyire csak lehetséges volt.

Nagyobb is, mint a kifutó Mazda6, közel öt méter hosszú és csaknem három méter a tengelytávja,

egészen pontosan 4,92 méter és 2,89 méter a két adat, ami már sejteti, hogy a térkínálatra nem lehet panasz. Mivel egy ötajtós modellről van szó, ezért elég praktikus is, mert egy nagy csomagtérajtón át pakolható a 466 literes raktér, és az orrában is van egy 72 literes rekesz a töltőkábeleknek vagy egy kisebb táskának.

Belül a Mazda6e kellemesebb hely, mint gondolnád, letisztult dizájn és igényes anyagok fogadnak,

középen egy hatalmas, 14,6 colos képernyővel, és szó szerint mindent innen kell kezelni. A Mazdákat hagyományosan a vezetési élmény miatt lehet szeretni, és ígéretes, hogy a Mazda6e-ben a 258 lóerős elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, a súlyelosztása csaknem tökéletes, és 7,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Nézd meg Imelda videóján is, milyen kívül-belül az új Mazda6e:

Nem számít nagynak a 68,8 kilowattórás akkumulátora, de a Mazda6e elég takarékos tud lenni,

a kombinált fogyasztása 16,6 kilowattóra száz kilométeren, ezért meg lehet közelíteni a 479 kilométeres gyári hatótávját, a villámtöltés legfeljebb 165 kilowattal mehet. Akinek ez nem elég, választhatja a 80 kilowattórás Long Range változatot, de meg kell elégednie szerényebb teljesítménnyel és valamivel lassabb töltéssel.

Nem véletlenül indult a spanyolországi tesztvezetés Granadából, mert a Sierra Nevada és a Gorafe-sivatag környéke tökéletes terep egy road triphez.

A Gorafe vörös szikláival és kanyonjaival Európa egyik leglátványosabb sivatagi vidéke, míg a Sierra Nevada télen síparadicsom, nyáron pedig Európa legmagasabban fekvő autózható útjait kínálja, lélegzetelállító kilátással, amit mindenképpen fel kell írnod a bakancslistádra.

A program részeként meglátogattuk az Andasol 3 napelemparkot is, ami jól szimbolizálja az elektromos átállást. Ez Európa egyik legnagyobb ilyen létesítménye, ahol hatalmas, parabolatükrös kollektorok ezrei gyűjtik a napenergiát, és még éjszaka is termelnek áramot az olvadt só segítségével. Látva a méreteit jobban megérti az ember, mennyi energiára van szükség ahhoz, hogy a Mazda6e-hez hasonló autókat vezethessünk a jövőben.

Ez is érdekelhet:

Európába érkezett az elektromos Mazda6e

Itt az elektromos autók Mazda6-osa.

Gyönyörű túrakocsit villantott a Mazda – turbós Wankel-motorral

Jöhet az elektromos jövő, de nem engedi el a Mazda a sportos vonalat.

A nyitott tetős autózás két oldala – Mazda MX-5 és MINI Cabrio

Mind a kettő vászontetős, de ennél jobban nem is különbözhetnének egymástól.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés