Második elektromos autóját mutatta be a Mazda, stílusos formájával és nagyobb hatótávjával a Mazda6e nagyobb, vonzóbb és ésszerűbb is az MX-30-nál. Kétféle változata közül meglepetésre a kisebb akkumulátoros tűnik jobbnak.
Már akkor gondoltunk rá, amikor a Mazda bemutatta a kínai piacra szánt EZ-6-ot, hogy ez a középkategóriás modell hamarosan az európai utakon is megjelenhet a Mazda6 elektromos hajtású megfelelőjeként. Nem kellett sokat várni rá, az idei brüsszeli autószalonon a Mazda leleplezte az európai változatot, aminek Mazda6e lett a neve.
Sportos formája egy kicsivel élesebb az eddigi Mazdáknál, de jellegzetes formájú hűtőmaszkjáról, szűkre szabott fényszóróiról és hátsó lámpáiról azonnal Mazdának ismerheted fel. Látványosak a fényei, még a hűtőmaszk kerete is világít, keret nélküliek az ablakok, és
a karosszériába simuló kilincsein kívül a 90 km/óránál kiemelkedő légterelő is az aerodinamikát javítja.
4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,49 méter magas karosszériája ötajtós, amivel jobban pakolható a csomagtartója. 330 literes kapacitása nagyon kevésnek tűnik, de a hátsó ülések ledöntésével 1074 literesre bővíthető, és egy 70 literes rekesz az orrában is van.
Igényes belső terét Takumi kivitelben műbőrrel, Takumi Plus változatban pedig nappabőrrel és velúrral kárpitozták.
Letisztult stílusú utasterében 14,6 colos érintőképernyő uralja a műszerfalat, a kormánykerék mögé még egy 10,2 colos műszeregység került, és kiterjesztett valósággal működő head-up display is van, az első ülések közt praktikus tárolókat és két telefontöltőt találni. A 64-féle színű hangulatvilágítás, a panorámatető és a 14 hangszórós Sony hifi teszi hangulatossá a belső teret.
Okostelefonnal nyitható és indítható az autó, és a fejlett hangvezérlésen kívül a Mazdánál most először gesztusokkal is lehet vezérelni
a funkciókat, a választható üzemmódok közt pihenésre és felfrissülésre fókuszált módok is vannak. A hátsó üléseknek is jutott egy érintőpanel, ahol a klímán kívül az árnyékoló és a jobb első ülés pozícióját is állíthatják.
Kétféle változatban érkezik a Mazda6e, és kivételesen a kisebb akkumulátoros az érdekesebb.
Ebben 258 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, a 68,8 kilowattórás akkuval pedig 479 kilométer a hatótáv. Az egyenáramú villámtöltőnél akár 200 kilowattal is tölthető, amivel 22 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség, 15 perc alatt pedig 235 km-rel növelhető a hatótáv.
Long Range változatban meglepetésre egy kicsivel gyengébb és sokkal lassabban tölthető a Mazda6e.
80 kilowattórás akkumulátorával 552 kilométer a hatótáv, de a töltése legfeljebb csak 95 kilowattal mehet, és a teljesítménye 245 lóerő. Mind a két változatnál 320 Nm a maximum nyomaték, 8 másodpercen belül gyorsulnak százra, és 175 km/óránál korlátozott a végsebességük.
Hátsókerék-hajtásával, alacsony súlypontjával és 50-50 százalékos súlyelosztásával a 2,9 méteres tengelytávú, menetkészen kéttonnás elektromos limuzin vezetési élményét a márkához méltónak ígérik. Európai bevezetésére már nem kell sokat várni, idén nyáron már a kereskedésekben lesz a Tesla Model 3 és a Volkswagen ID.7 japán riválisa.
Ez is érdekelhet: