Már itthon is megcsodálható és megrendelhető a Lotus Emira.
Két dolgot szeretek nagyon a Gablini Csoportban. Az egyik, hogy tele van vicces alliterációval: Gablini Group, tulajdonosa Gablini Gábor. A másik, hogy hihetetlen bátorsággal fognak bele olyan niche márkák értékesítésébe, amit senki más nem mer megkockáztatni. Így nekik köszönhetően volt jelen kicsiny hazai piacunkon teljes európai kivonulásáig az Infiniti, most pedig itt van az Aston Martin, az aktuális angol taxi, az LEVC, várjuk az Ineos Grenadier-t - és itt a Lotus is. És ha már itt a Lotus, itt kell hogy legyen a Lotus legfrissebb modellje, az Emira is.
Az Emira azért nagyon fontos modell az izgalmas, gyönyörű, erős és gyors Lotusok történetének hosszú sorában, mert ez az utolsó benzines autó a márkától - a jövő már a Lotusnál is a villanyé. Az M3-as budapesti ki/bevezető szakaszánál lévő bemutatóteremben most egy bordó, First Edition kivitelű, ebben a formában már nem rendelhető Emirát lehet megcsodálni. Ezt a kocsit V6-os, kompresszoros, 3,5 literes, 405 lóerős Toyota-motor mozgatja, de akinek ez sok, nagy vagy nehéz, kérheti a kocsit AMG-féle, kétliteres négyhengeres turbómotorral is, 364 lóerővel.
Az Emira nem a klasszikus, könnyű, kemény, agyonkönnyített, rettentő játékos, de nagyon kényelmetlen Lotus-hagyományok folytatója.
A 14 mázsás sportautó inkább egy GT, egy hosszú utakra is alkalmas sport-túra-autó, még ha középmotoros építésével és nagyon tudatos, 260 km/h feletti tempónál már az autó súlyát is elérő leszorítóerőt termelő aerodinamikai megtervezettségével pályán is mesés élmény lehet.
Az elvileg a plafonon autózást is lehetővé tévő tempótól a nagyobbik motorral még egészen 290 km/h-ig, a kisebbel 283-ig folytatódhat a gyorsulás. Apropó gyorsulás: 0-ról 100-ra ugráshoz 4,3 illetve 4,2 másodperc kell a kocsinak. Az importőr ígérete szerint ezt az élményt hamarosan egy éles teszten mi is megtapasztalhatjuk - ha így lesz, jövünk vissza a beszámolóval itt a Playeren!
A SUV-hullám már a Lotust is elborította, ez lesz a márka következő modellje: