A Honda HR-V egy kicsit szebb, új hibrid hajtásláncával pedig takarékosabb és tisztább autó lett, mint elődje volt.

A Honda ma leplezte le ország-világ előtt az új, immár harmadik generációs HR-V szubkompakt crossovert. A kocsi nevéhez a modellváltással véglegesen odasütötték az e:HEV toldatot is, mert az új HR-V már csak hibridhajtással kapható.

Az új dizájn jóval frissebb és attraktívabb a jellegtelen, kicsit bután gömbölyített farú elődénél. Az új HR-V két centivel alacsonyabb lett, hasmagassága viszont egy centit nőtt, az alapméretes felni 18 collos. Döntöttebb szélvédőjével, kupésabb tetővonalával nyurgább, energikusabb megjelenésű lett az új modell. Ugyanakkor ez a HR-V közel sem annyira meghökkentő és különleges, mint az első generáció volt.

Honda HR-V e:HEV 2021

Ha akarom, kicsit mazdás, ha akarom, hyundaios, de jó ránézni (legalábbis a képeken) és azért van benne egy kis fajtajelleg is. Ugyan nem hasonlít se Jazzre, se Civicre, se CR-V-re, de a C-oszlop környékén azért legalább a kis villany-Honda, az e néhány vonását fel lehet fedezni benne.

A térkínálatról a fotók alapján még nem tudunk véleményt mondani, mindenesetre a kocsi beltere ugyanolyan tisztának és rendezettnek tűnik, mint a Jazzé. Az üléssorok közti tér 3,5 centit nőtt, a hátsó üléstámlák két fokkal döntöttebben fekszenek: családiasabb autó lett a HR-V. Jópofa újdonság a műszerfalon a kis tekerentyűkkel ellátott két oldalsó légrostély, amelyek gyorsan átkapcsolhatók koncentrált fújásról finoman oszlatott szellőztetésre. A felhajtható hátsó ülőlap, a Honda nagy varázslata az új HR-V-ben is megmaradt, a csomagtartóban pedig, ha teljesen lehatjuk az üléstámlákat, állítólag elfér két darab 26-os hegyibringa is.

9 coll az érintőképernyő, 7 coll a virtuális műszeregység képátlója

Az autó fenekén olvasható e:HEV felirat a HR-V esetében a Honda két villanymotorból (egy villanymotor-generátor és egy, a hajtásért felelő egység) és egy 1,5 literes szívómotorból álló, fronthajtású hibrid hajtásláncát jelenti. A rendszerteljesítmény 131 lóerő, a csúcsnyomaték 253 Nm. A hibrideknél nem általános módon a HR-V regeneratív fékezése, tehát a villanymotorokkal való visszatöltéssel kiváltott motorfék-szerű lassítás ereje a kormány mögötti kapcsolófülekkel állítható.

Az új HR-V-hez alapáron jár a Honda SENSING csomag, mely a Honda legmodernebb menetbiztonsági eszközeit tartalmazza. Ütközés-, gázolás-, ráfutás- és eltolatás-megelőzés, holttér-figyelés, adaptív tempomat; van minden ebben a csomagban, ami kell vagy kellhet. Újdonság a HR-V-ben a lejtmenetvezérlés, ami minimálisan 3 km/h sebességű automatizált levánszorgást tesz lehetővé a hegyről azoknak, akik meredek lejtőn jobban bíznak az elektronikus rendszerekben, mint a saját képességeikben.

Ugye, hogy itt van a formában egy kis Honda e?

Árakról, felszereltségi szintekről még ne tessenek minket kérdezni: a kocsi csak az idei év végén lesz kapható Európában, szóval majd ősz végefelé térhetünk vissza ezekre a kérdésekre.

 

Addig egy jó kis Jazz-teszt? Az is Honda, az is hibrid:

Minél többet vezeted, annál jobban szereted: új Honda Jazz

Viszont akármennyit vezeted, sosem fogod tudni megérteni, hogy miért kerül ilyen rettentő sok pénzbe.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés