Sőt: profitot vár attól, hogy a márkát műszakilag összegyúrja az Alfával és a DS-szel.
Sokan úgy gondolták (én is úgy gondoltam), hogy az új autóipari óriás, a Fiat-Chrysler-PSA-egyesülés, a Stellantis első portfólióracionalizációs lépése az amúgy is tetszhalott, jelenleg mindössze egyetlen piacon (Olaszország) egyetlen modellt, a tízéves Ypsilont felmutatni képes Lancia márkának adott kegyelemdöfés lesz. De nem, sőt: a Stellantis egyik első bejelentett lépése pont ennek az ellenkezője.
A Lancia a cégcsoport két másik prémiummárkájával (a DS-szel és az Alfa Romeóval) együtt közös termékfejlesztési hátteret kap. Várhatóan 2024-ben debütálnak majd az első, közös műszaki alapokra épülő presztízsautók, melyekkel a Mercedesnek, BMW-nek megy majd neki a Stellantis.
Persze ebben az üzleti döntésben is van logika. Míg a mainstream autóipar szereplőit durván megviselték a pandémia hatásai, illetve a jelenlegi chiphiány miatt gyakori leállások is mintha a kommersz márkákat érintenék jobban, a prémiummárkák jól vannak. A drága autókkal valahogy könnyebb profitot termelni manapság.
Ugyanakkor nehéz lesz ezt a három új európai luxusmárkát, benne két olaszt úgy pozicionálni, hogy ne egymás elől szívják el majd a levegőt. És persze az is kérdés, hogy az olasz-francia műszaki alapok mennyire lesznek majd vonzók a vevők számára, amikor a bizonyosan nagyon szép és elegáns új modelleket nézegetve azon kell majd eltűnődniük, hogy tényleg válasszanak-e inkább ilyet a megszokott német presztízsautók helyett...