Örülhetnek a pilóták és a csapatok is.

A hétvégi Azeri Nagydíj előtt néhány nappal (drasztikusan) megváltoztatták a sprtinfutamos versenyhétvégék lebonyolítást, mindemellett pedig módosították a Forma–1 egyik legfontosabb szabályát is, aminek a pilóták és a csapatok örülhetnek igazán.

Az FIA ugyanis az eddigi három helyett négyre emelte az egy idényen belül büntetlenül felhasználható fő motorkomponensek, mint a belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-K, MGU-H számát.

Ennek többek között az állhat a hátterében, hogy a sprintfutamok megnövekedett száma (idén három helyett már hat van) a motor és alkatrészei nagyobb igénybevételével jár, illetve a szabályalkotók jelzésértékűnek vehették, hogy a szezonból eddig lement három futam során több versenyzőnek is kellett már cserélnie az ominózus elemekből – például Nyck de Vries, Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg már a második garnitúráját fogja fogyasztani a hétvégén Bakuban, és vélhetően George Russellre is ez a sors vár, miután a legutóbbi futamon, az Ausztrál Nagydíjon elfüstölt az erőforrása.

(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Az utolsó pillanatban drasztikusan megreformálták a sprintfutamos hétvégék lebonyolítását

Vajon izgalmasabbak lesznek ettől a sprintfutamos hétvégék és a Forma–1?

„Elárult és hátba szúrt a Red Bull”

Még mindig kísérti a dolog.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés