Örülhetnek a pilóták és a csapatok is.
A hétvégi Azeri Nagydíj előtt néhány nappal (drasztikusan) megváltoztatták a sprtinfutamos versenyhétvégék lebonyolítást, mindemellett pedig módosították a Forma–1 egyik legfontosabb szabályát is, aminek a pilóták és a csapatok örülhetnek igazán.
Az FIA ugyanis az eddigi három helyett négyre emelte az egy idényen belül büntetlenül felhasználható fő motorkomponensek, mint a belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-K, MGU-H számát.
Ennek többek között az állhat a hátterében, hogy a sprintfutamok megnövekedett száma (idén három helyett már hat van) a motor és alkatrészei nagyobb igénybevételével jár, illetve a szabályalkotók jelzésértékűnek vehették, hogy a szezonból eddig lement három futam során több versenyzőnek is kellett már cserélnie az ominózus elemekből – például Nyck de Vries, Valtteri Bottas, Csou Kuan-jü, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg már a második garnitúráját fogja fogyasztani a hétvégén Bakuban, és vélhetően George Russellre is ez a sors vár, miután a legutóbbi futamon, az Ausztrál Nagydíjon elfüstölt az erőforrása.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: