680 lóerővel és 3,5 másodperces gyorsulással nem hagy sok kérdést a konnektorról tölthető hibrid hajtásra váltó Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupé, melynek végtelen hosszúságú nevét csak azok tudják elmondani egy levegővel, akik sikeresek a szabadtüdős merülésben is.
Túl van már az egész autós világ az első sokkon, hogy a Mercedes-AMG C-osztályból és a GLC-kből is eltűnt a csodálatosan szóló biturbó V8-as motor, helyette pedig négyhengeres turbómotorhoz csatlakozó plug-in hibrid hajtás adja a fergeteges gyorsulást a legsportosabb modellekben, ezért a szedán, a kombi és a hagyományos szabadidő-autó után a GLC Coupéba is belepakolták az újkori AMG technikát.
Kupénak hívják, de ezt a szót szinte istenkáromlás egy ilyen hegyomlásra pazarolni, mint a Mercedes-AMG GLC Coupé.
Akinek egy könnyed vonalú kétajtóst jelent a kupé karosszéria, az bizonyára rá sem bír nézni a Mercedes sportos szabadidő-autójára, mely mostanra az egyik legnépszerűbb változata a GLC-nek. Ezen túllépve azonban minden ott díszeleg az autón, amitől azonnal látszik, hogy ez itt mind közül a leggyorsabb.
Függőleges osztásaival és hatalmas csillaggal szembetűnő a Panamericana hűtőmaszk, a lökhárító hatalmas nyílásai is világosan jelzik, hogy a 680 lóerőnek rengeteg hűsítő menetszélre van szüksége. A kiszélesített kerékjárati ívek alatt 20 colos felnik vannak, melyekre elöl 265, hátul pedig 295 széles sportgumik kerülnek, mögötte megvillannak az opciós karbon-kerámia fékek aranyszínű, hatdugattyús nyergei. Elmaradhatatlan a négy kipufogóvég és a hátsó szárny is, valamint a legerősebb változatot jelző pirossal kihúzott GLC 63 S felirat.
421 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal 4,8 másodperc alatt gyorsul százra a Mercedes-AMG GLC 43 Coupé.
Gyengébbik változata sem fog senkit feltartani, mert az egyik legizmosabb sorozatgyártású négyhengeres turbómotor az 2995 kilogrammos GLC Coupét is majdnem olyan könnyedén viszi, mint az A 45-öt, de az igazi műszaki különlegesség a plug-in hibrid GLC 63 S.
Erősebb változatában ugyanis a 2,0 literes motor már 6750-es fordulaton 476 lóerőt csavar ki magából, mellé 545 Nm nyomatéka van. Ehhez jön a hibrid hajtás (6,1 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor, állandó mágneses szinkronmotor, kétfokozatú váltó) 204 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal. A rendszerteljesítmény 680 lóerő és irgalmatlan 1020 Nm nyomaték. Ezzel már a 2310 kilogrammra hízott, összkerékhajtású GLC 63 S 3,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, a végsebessége pedig 275 km/óra.
Ez is érdekelhet: