Minden idők legerősebb négyhengeres turbómotorjával és konnektorról tölthető hibrid hajtással itt a GLC 63 S E Performance, mely a Mercedes-AMG egyszerre praktikus és sportos szabadidő-autója.

Pont tökéletes helyen van a GLC, hiszen az ennél kisebb modellek még keresztmotorosak és szinte olcsó hatásúak (GLA), ami pedig ennél nagyobb, az maga a négy keréken guruló, égbekiáltó pazarlás (GLE és GLS). A remek C-osztály alapjaira épülő szabadidő-autó szinte mindenre választ ad a terepjárástól a tágas családi autóig, most pedig itt a GLC 63 S sportmodell az AMG-től.

Ezúttal azonban a GLC 63 jelzés már nem V8-as motort takar, hanem négyhengeres turbót és plug-in hibrid hajtást.

Igazán örömteli volt röfögtetni a Mercedes-AMG törvénytelen hangú nyolchengeres turbómotorját, de ahogyan a C 63 S esetében is, úgy a GLC-nél is az izmos négyhengeressel, az AMG modellekhez fejlesztett hibrid hajtással és a hatékonyság ígéretével váltották le a biturbó V8-ast. A 2,0 literes motor nem szól akkorát, de mérnöki munka ebben is akad bőven, valamint továbbra is az AMG affalterbachi telephelyén fejlesztették és gyártják, minden motoron ott díszeleg a végső összeszerelést végző ember neve.

Nagyjából négy centiméter vékony villanymotor közvetlenül a turbófeltöltő tengelyéhez, a kipufogó oldali turbinakerék és a szívóoldali kompresszorkerék közé. Az elektronikus vezérlés közvetlenül hajtja a turbó tengelyét és felgyorsítja a kompresszor kerekét, mielőtt a kipufogógáz áramlása átvenné a hajtást. Ezzel csökken a turbólyuk és élesebb lesz a motor reakciója. A 48 voltos rendszerrel kiegészített feltöltő akár percenkénti 175 000 fordulatra is képes felpörögni.

680 lóerős rendszerteljesítményt és 1020 Nm nyomatékot teker ki magából a hibrid GLC 63 S.

Hosszmotoros elrendezésre alakított (a kisebb modellekbe keresztben építik be) 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja önmagában 476 lóerőt ad le 6725-ös fordulaton és 545 Nm nyomatéka van 5250 és 5500 között. A belsőégésű motorhoz 9 fokozatú automata váltó és összkerékhajtás csatlakozik. 4matic összkerékhajtása alapból a nyomaték 69 százalékát a hátsó tengelyhez küldi, de képes 50-50 százalékos elosztásra vagy akár kizárólag a hátsó kerekeket is hajtani. Ehhez jön a hibrid hajtás 204 lóerős, állandó mágneses szinkronmotorja és az AMG által fejlesztett 6,1 kWh kapacitású akkumulátor. A teljes tűzerővel 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 275 km/óra a végsebessége.

150 kW-os villanymotorja a hátsó tengelynél van, hozzá kétsebességes váltó csatlakozik, felette pedig az akkumulátor van. Ez az elrendezés optimális a súlyelosztás és a tömegközéppont szempontjából, ami egy sportos vezethetőségre kihegyezett autónál igazán fontos. Mivel a 400 voltos akkumulátort sokkal inkább a gyors teljesítmény leadására tervezték, mint a hosszú távokra, ezért csak 12 kilométert képes megtenni elektromos módban.

Adaptív lengéscsillapító, összkerék-kormányzás, hatdugattyús első fékek és több fokozatban állítható kipörgésgátló.

Mindent megtesz a GLC 63 S E Performance, hogy az utcán komfortos szabadidő-autó legyen, a versenypályán pedig vérbeli sportautó. Izgalmas ellenpontja ez a BMW X3 M Competition-nek, mely az 510 lóerős sorhatossal 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra vagy ott az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, melynek 520 lovas biturbó V6-osa szintén 3,8 másodperc alatt rántja 100-ra az autót. Ezeket messze túlszárnyalja a Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance.

Negyvenhármas

Ugyanazzal az M139l kódú 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral szerelik a Mercedes-AMG GLC 43-at, mint a legerősebb változatot, de itt plug-in hibrid rendszer nélkül, kisebb turbófeltöltővel. A visszafogottabb GLC AMG motorja 421 lóerőt ad le 6750-es fordulaton és 500 Nm nyomatéka van 5000-nél. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óránál elektronikusan korlátozott.

Izmosabb sárvédőiről és nagyobb hűtőnyílásairól azonnal felismerhetőek az AMG GLC-k, melyeken ott a függőleges lamellájú Panamericana hűtőrács és a dupla kipufogók. Utasterében az opciós kagylóülések mellett a digitális műszeregység is kínál kifejezetten AMG modellekhez fejlesztett nézetet és a központi érintőképernyő mögött is van AMG menüpont az autó beállításainak és akár köridőt is tud mérni, ha valaki tényleg komolyan gondolja a sportolást.

Ez is érdekelhet:

Sportosan elegáns a Mercedes-Benz CLE

Gyönyörű kupét és kabriót villantott a Mercedes, itt a CLE-osztály.

Kupéformával még jobb lett az új Mercedes-Benz GLC

Áramvonalasabb és ezért takarékosabb is lett a Mercedes új kupéformájú szabadidő-autója.

A Mercedes legfényesebben ragyogó csillaga az új E-osztály

Hagyományok találkoznak a digitalizációval az új Mercedes E-osztályban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában