Frissítette legkisebb szabadidő-autóit a Mercedes-Benz, melyek megjelenése alig változott, viszont új funkciókkal gazdagodott a GLA és az akár hétszemélyes utastérrel is elérhető GLB.

Mindkét autón átdolgozták a nagyteljesítményű, adaptív LED-es fényszórók nappali menetfényét, így ezekről azonnal felismerhetőek lesznek a frissebb GLA és GLB modellek, valamint a kisebbik szabadidő-autón a gépháztető is szép domborításokkal igyekszik magabiztosabb fellépést sugallni. Ezek az autón távolról sem a járatlan utakra valók, de továbbra is elmaradhatatlanok az olyan terepjárós motívumok, mint a műanyaggal keretezett sárvédők vagy a kartervédő imitáció a lökhárító alján. Ezentúl új árnyalatú kék fényezés és átdolgozott felnik érhetőek el a GLA és GLB modellekhez, melyeknek egyúttal az AMG változata is megkapja ezeket a frissítéseket.

Megújult az MBUX fedélzeti rendszer és a vezetéstámogató rendszerek.

Alapesetben a vezető előtt egy 7 colos kijelző található, a központi érintőképernyő viszont már szériában 10,25 col átmérőjű lesz, amihez felár ellenében lehet ugyanekkorára növeszteni a több nézetet kínáló óracsoportot. Mindkét képernyő vezérelhető a kormány küllőin lévő érintőpadokkal, így a vezetőnek a legtöbb esetben nem kell levennie a kezét a kormányról.

Személyre szabható fedélzeti rendszere tíz színben állítható hangulatvilágítással és vezeték nélküli telefontükrözéssel lett egyszerűbben használható. Magyarul ugyan nem ért még, de angolul például hangutasításokkal is vezérelhetőek az egyes funkciók. Az elektromos vagy konnektorról tölthető modellek esetében különösen jó hír, hogy játékok is elérhetőek az autóhoz.

Ülésfűtés eddig is elérhető volt a Mercedes-Benz legkisebb szabadidő-autóiban, most azonban az igazán vacogósok örülhetnek az extraként megvásárolható kormányfűtésnek. Az autókhoz alapesetben műbőr és szövet kombinációjú kárpitok járnak, melyek 100%-ban újrahasznosított anyagokból készülnek.

Parkolóradarokon túl alapfelszereltség része lett a tolatókamera és a megvilágított USB csatlakozók.

Vontatmány asszisztens, finomított sávtartó és parkoló automatika is elérhető a GLA és GLB modellekhez, így a városi manőverezés és a biztonság is fejlődött. Motorkínálatának benzines tagjaihoz mild hibrid rendszer kapcsolódik. A 10 kW-os villanymotorral rövidke távokon képes mozgatni az autót kiguruláskor vagy besegít a benzinmotornak. Továbbra is elérhetőek a turbódízel motorok. 75-ről 80 kilométerre növekedett a 218 lóerős rendszerteljesítményű GLA 250 e konnektorról tölthető hibrid hatótávja.

Nem maradtak ki a jóból az AMG modellek sem, a GLA és GLB 35 modellek négyhengeres benzinmotorja szintén 48 voltos mild hibrid rendszerrel lett valamivel hatékonyabb. A 306 lóerős és 400 Nm nyomatékú szabadidő-autók 5,2 illetve 5,5 másodperc alatt gyorsulnak 100-ra, a végsebességük pedig egységesen 250 km/óra.

Ez is érdekelhet:

Még mindig szédítően erős a magyar Mercedes-AMG CLA

Frissült a legerősebb magyar gyártású autó, a Mercedes-AMG CLA 45 S.

Kupéformával még jobb lett az új Mercedes-Benz GLC

Áramvonalasabb és ezért takarékosabb is lett a Mercedes új kupéformájú szabadidő-autója.

Szerényebb nem lett a megújult Mercedes-Benz GLE

A Mercedesnél átszabták a GLE-t, de csak annyira, amennyire épp szükséges.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában