A Mercedes-AMG versenyautójánál érdekes részletet változtatnak környezettudatosabbá: mostantól szénszálas anyag helyett lenből készítik a GT4-es modellek lökhárítóját.

Hans-Werner Aufrecht, az AMG egyik alapítójának cége felel jó ideje a Mercedes-AMG versenyautók építéséért, és a HWA egyik újdonsága egy környezettudatos alkatrész a GT4-es pályagépekhez. Az AMG GT versenyváltozatára az elterjedt szénszálas anyag helyett mostantól természetes alapanyagú kompozitból, lenből készülnek a lökhárítók.

A lenből készült lökhárítónak számos előnye van a szénszálas anyagúhoz képest,

például 85 százalékkal kisebb széndioxid-kibocsátáshoz járul hozzá, ha a teljes gyártási folyamatát nézzük. Ráadásul mivel nem törik szilánkosra egy balesetben, ezért a defektek kockázata is csökken a balesetekben, míg a HWA szerint a szilárdsága és a tömege egyenértékű a szénszálaséval.

A Porsche használta először

Nem a Mercedesnél találták fel a lenből készült karosszériaidomokat, hiszen a Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport volt az első olyan sorozatgyártású versenyautó, amely ezt a megújuló természetes anyagot használta. Az új GT4 RS Clubsport még több lenből készült elemet kapott: az ajtókon és a hátsó szárnyon kívül lenből van a motorházfedél és más aerodinamikai elemek is.

Régóta a motorsportban kísérletezik ki azokat a megoldásokat, amelyek később a sorozatgyártású utcai modelleken is megjelennek, és ki tudja, már nem lehet messze az sem, hogy akár egy egész autó karosszériáját lenből készült kompozitból alkossák meg. Talán nem hangzik olyan menőn, mint a karbon, de környezettudatosabb.

Ez is érdekelhet:

Még izmosabb lett, és festés nélkül is kapható a Ford GT

A látszó karbon mintával még észvesztőbb.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában