Háromszázezer kilométer bármilyen autó életében szép táv, de itt most egy 1992-es Mercedes-Benz 500 E-ről van szó, amit igazán különlegessé tesz a tény, hogy rendesen használták.

Sokaknak az erős Mercedes-Benz csak dísznek kell, de ennek azt eredetileg is Olaszországba szállított 500 E-t nem a vitrinben tartották, hanem több mint harminc év alatt közel háromszázezer kilométert tekertek bele. Ezért aztán nem tökéletes, de pontosan ez adja a varázsát.

Közel 135 ezer német márkás árával a Mercedes-Benz 500 E egyike volt az árlistán szereplő legdrágább modelleknek.

Cseppet sem meglepő, hogy egy ilyen ritkaságból könnyen féltett autó és gyűjtői kincs válik már az első pillanattól. Ennek ellenére mindig vannak olyanok, akik nem a ritka sportlimuzint látják benne, hanem azt az autót, ami kellően erős ahhoz, hogy bárhová gyorsan elvigyen. Nagyszerű autó az öthengeres turbódízel W124-es, de a tartósság ígérete és a V8 hangja igazán kívánatossá varázsolja ezt a decens szedánt.

Különleges kombináció az égszínkék fényezés és a fekete bőrkárpit, de ezt is szépen viseli az 500 E. Közel háromszázezer kilométer nem múlik el nyomtalanul, főleg az olasz forgalomban és a mediterrán éghajlat alatt, ezért az autó lökhárítói már nem annyira ragaszkodnak a párhuzamosokhoz és a műanyag elemeket is kiszívta már a nap, a Mercedes orrán bőven vannak kavicsfelverődések, a kilincsek alatt pedig a köröm okozta karcok is.

Mivel a 90-es évekhez közeledve a Mercedes mérnökeit lefoglalta az egyébként is késve bemutatott S-osztály fejlesztése, ezért a nyolchengeres motorral szerelt E-osztály tervezését a Porsche végezte. A kizárólag léghűtéses sportautókat gyártó vállalat több más márkának nyújtott hasonló szolgáltatást, amire a nehéz financiális helyzetben szükségük is volt. Hogy a W124-es orrában elférjen az SL-ből származó 5,0 literes, V8-as motor, ezért áttervezték az autó karosszériáját és ehhez igazították a felfüggesztést is.

Kiszélesített kerékjárati ívei miatt az 500 E (később E 500) nem fért el a Mercedes sindelfingeni gyártósorán, ezért az összeszereléssel is a Porschét bízták meg.

Összesen több mint 10400 darab Mercedes-Benz 500 E készült, melyet épp úgy báránybőrbe bújt farkasnak hívtak, mint a későbbi E39-es kódú BMW M5-öst. A Mercedes 5,0 literes, V8-as motorja 326 lóerős és 480 Nm nyomatéka van, hozzá egy négyfokozatú automata váltó kapcsolódik. Ezzel az 1,8 tonnás négyajtós nagyjából 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Ellentétben az alapmodellekkel, az 500 E utastere csak négyszemélyes, elöl Recaro sportülések vannak, hátul pedig jobb oldaltartásúra formázott ülések vannak, középen egy rolós tárolóval elválasztva. Ezen az utastéren viszont nem fogott a rengeteg kilométer és a több mint harminc év.

Ez is érdekelhet:

Tizenhét éven át porosodott egy garázsban ez a ritka Mercedes-Benz SL 73 AMG

Lemosták és felújították a legerősebb Mercedes SL-t.

A luxuslimuzinok királya

Teszten az 1995-ös Mercedes-Benz S 280.

A 190-es Mercedes, ami felemelte Ayrton Sennát

Rekordok, versenyzés, és Ayrton Senna is szorosan kapcsolódik a Mercedes-Benz 190E 2.3-16-hoz.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Felnőttméretű játékautót alkotott a Toyota

Nem az a meglepő, ki vezeti az F1-es kereseti listát, hanem az összeg, amit kap

Eljött a retró villanyautó kora, és ez még csak a kezdet!

További cikkeink a témában
Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon
Hirdetés