Cukorkavörös színe és ehhez az extravagáns árnyalathoz passzoló utastere miatt egy sötét mélygarázsban is feltűnő a Mercedes-Benz SL 73 AMG, ami mellett bizonyára rengetegen mentek el úgy, hogy szívesen kiszabadítanák abból a ketrecből, amiben porosodik. Nos, a Mercedesek pazar felújításával foglalkozó Mechatronik mesterei meg is tették.

1989 márciusában mutatták be a Mercedes-Benz SL-t, mely a hagyományokat folytatva nem sportautó, hanem egy nyitott tetős élvezeti cikk, amiben könnyű élvezni a napsütést és a hathengeres motort. Vagy a nyolchengereset, vagy a tizenkettőt, ha semmi nem elég. Az R129-es kódú Mercedes SL korai darabjai mostanra veteránkorba értek, de a csúcsot jelentő SL 73 AMG már régóta a legfinomabb falat mind közül. Éppen egy ilyet mentettek ki tizenhét év után egy mélygarázsból.

Bruno Sacco egyik legszebb és legharmonikusabb formaterve a Mercedes-Benz SL, mely a W124 rövidített padlólemezére épül és a brémai gyárban készült. 1990-ben végül a 391 ponttal a Citroën XM nyerte az európai Év Autója díjat, de a második helyen az R129-es végzett (215 pont), a dobogó harmadik fokára pedig a Ford Fiesta állt (214 pont). 1988 májusában indították be a gyártását és egészen 2001-ig húzta, tizenhárom év alatt pedig több mint 213 példány készült belőle.

Sportkupéból luxuskabrió

1954-ben még sirályszárnyas ajtókkal, fényűzően hozta el az utakra a versenyek világát a 300 SL, de a Mercedesnél hamar rájöttek, hogy egy kényelmesebben használható kabrióra nagyobb igény van, ezért 1956-ban megjelent a 300 SL Roadster. Innentől fogva pedig sokkal inkább ez az SL karaktere, mint a sportos kupé.

Érdekes időszak volt a Mercedes és az AMG életében a millennium előtti néhány év, hiszen az egykori tuningcégben többségi részesedést szerzett az akkor még Daimler Chrysler AG-nak nevezett vállalat. Ez a sokáig szunnyadó SL 73 is éppen ebből a korszakból származik, egész pontosan az autót 1999. július 28-án szállítottak át az AMG-hez átalakításra.

Rengeteg különböző Mercedes SL van, de az SL 73 AMG mind közül a legritkább kincs.

1991-ben lett elérhető az első AMG tuningos SL, ez volt az 500 SL AMG, majd két évvel később megjelent az SL 60 AMG, melynek 6,0 literes, V8-as motorja 380 lóerős és 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre a nyitható tetős autó. Néhány évvel később már SL 72 AMG-t is lehetett kapni tizenkét hengeres motorral és 510 lóerővel.

1997-ben emelték a tétet az SL 73 AMG-vel, aminek 7,3 literes, szívó V12-es motorja 525 lóerőt ad le 5500-as fordulaton és hegyeket mozgató 750 Nm nyomatéka van 4000-nél. Ezzel az SL már 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 320 km/óra feletti a végsebessége. Ennek az M120-as kórú motornak az alapjait használta Horacio Pagani is a Zonda szupersportautóhoz.

Nem is volna igazi legenda, ha nem kapcsolódna hozzá egy érdekes történet. Ennek nyomán a Mercedes-Benz SL 73 AMG nem szerepelt a katalógusokban vagy az árlistán, de aki a legtöbbet és a legjobbat akarta, az pontosan tudta, hogyan juthat hozzá. Ezek az autók AMG Styling csomaggal felszerelt SL 600-asként gurultak le a brémai gyártószalagról, majd Affalterbachba szállították őket a végső átalakításra. Összesen nyolcvanöt darab SL 73 készült.

99 180 német márkás ára csak a kezdet volt, nem volt nehéz egészen 350 ezerig pumpálni a vételárat. Ezen az 1999-es autón is tökéletesen látszik, hogy első tulajdonosa nem sajnálta a pénzt. A küszöbön is olvasható Wolfgang Lanzendörfer neve, aki egyedüliként választotta hozzá az Amber Red Metallic színt. Utasterét fekete és piros bőrkárpit borítja, beleértve a műszerfalat is, melynek dekorbetétei pirosra színezett karbonból vannak.

2005-ben egy aukción vásárolta második tulajdonosa az SL 73 AMG-t, de sosem írták a nevére.

Ebből következik, hogy hivatalosan ennek a különleges Mercedesnek továbbra is egyetlen tulajdonosa volt, ezért aztán egy masszív összegért a Mechatronik megvásárolta az autót. A tizenhét év alatt garázsban állt, de nem sokat gondozták, ezért egy alapos mosásra és átfogó karbantartásra is szükség volt ahhoz, hogy újra használható legyen a V12-es SL.

Mindenek előtt endoszkóppal vizsgálták meg a motort és új gyertyákat illetve befecskendező rendszert kapott az SL 73. Kicserélték az üzemanyag szivattyút és minden szűrőt, az összes folyadékot, továbbá megtisztították a teljes rendszert. Az újrafényezett ötküllős felniken friss Michelin Pilot Sport 5 gumik feszülnek. Hosszú évek után pont olyan tökéletes lett a ritka Mercedes, amilyennek lennie kell.

Ez is érdekelhet:

Égig érő túlzás a Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series

Ez volt a Mercedes-Benz SL-ek csúcspontja.

Mintha új autó volna ez a Mercedes SL 500

2000-ben gyártották, de azóta egy percet sem öregedett.

Megismételhetetlen szépség – Pininfarina Mercedes Pagoda

Túl merésznek találták a Pagoda formatervét, ezért a Pininfarinát kérte fel a Mercedes a finomításra, ebből született ez az egyedi kupé SL.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés