Fölényesen gyors és eszeveszetten drága autó holmi a Mercedes-Benz 540 K, melyet csak az igazán tehetősek engedhettek meg maguknak. Minőségével, technikájával és eleganciájával kiragyogott a harmincas évek autói közül.

Mielőtt még a második világháború felé robogva a Volkswagen Bogár elárasztotta volna az utakat, még Opel Olympiák és Fiat Topolinók közül emelkedett ki a fényűző Mercedes-Benz 540 K Cabriolet. Ennek a kétajtós kabriónak minden áldott milliméterén látszik, hogy ilyen guruló tökélyt kizárólag az engedhet meg magának, aki nagyon sokra vitte.

Utasterében valódi bőrkárpitos ülések vannak, az igazi fából készült műszerfalon pedig alumínium keretben sorakoznak a míves órák és a fehér kapcsolók. A sebességmérője kétszázig van skálázva, mert a Mercedes 540 K-val akár 170 km/órával is lehetett hasítani. Mindezt abban az időben, amikor ez messze nem volt általános egy utcai autónál.

Hatalmas átmérőjű négyküllős kormánya van, melyhez messziről nyúlik oda a váltó karja. Ebben az 540 K-ban egy négyfokozatú kézi váltó van, melyben három fokozat szinkronizált. A kiosztása sem olyan, mint a legtöbb autónak, ebben balra lent található az egyes, a kettes és hármas pedig egy síkba esik.

1936-ban mutatták be a párizsi autószalonon a Mercedes 540 K-t, mely az 500 K utóda és az SSK közeli rokona. A motorsportból származó ovális keresztmetszetű elemekből készült létraváza van és 5,4 literes lökettérfogatra hizlalt sornyolcas motorja. Nem véletlenül annyira hosszú az orra, ennyi henger és a teljes gázra bekapcsoló Roots kompresszor megköveteli a helyet magának.

Többféle tengelytávval és karosszériával készültek Mercedes 540 K-k, ilyen Cabriolet A-ból csak 32 példány készült. Ezt az autót 1936 végén rendelték meg Párizsban és a következő év februárjában szállítottak le Martha Jordans németországi rezidenciájára, a holland határhoz közel eső Mönchengladbachba. Később az Egyesült Államokba is magával vitte a pazar Mercedes 540 K kabriót.

Közel kilencven évesen remek állapotban van, de ezért tettek is bőven. Sokszor cserélt gazdát a Mercedes, aztán valamikor a kilencvenes évek végén átfogó restauráláson esett át, ahol az utolsó csavarig mindent felújítottak és kicseréltek. Ekkor kapta ezt a mélybordó színt és a világos bőrbelsőt. Aztán többször bukkant fel különböző Concours d'Elegance eseményeken, ahol tökéletesen helyén is van egy ilyen ritka veterán.

Hosszú gépháztetejével és lágyan ívelő sárvédőivel, a gazdag díszítéssel a Mercedes-Benz 540 K Cabriolet A egy igazán gyönyörű autó, ami felvette a versenyt a hasonló Rolls-Royce vagy Duesenberg modellekkel.

Ez is érdekelhet:

Kopott, öreg, de csodálatos ez a Mercedes 300 SL Roadster

Minden év meglátszik ezen az autón, és pontosan ettől annyira szép.

Hétköznap élvezték, hétvégén versenyeztek ezzel a Ferrarival

Ilyen sztori kell ahhoz, hogy  egy öreg Ferrariból millió dolláros veterán váljon.

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Kortalan olasz szépség, mint Monica Bellucci.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

A Red Bullnak alig négy hónapja van, hogy megtartsa Verstappent

Öt hatalmas bukás az autóipar történelméből

További cikkeink a témában