Tökéletes kényelemre hangolt futóműve mindent megtesz azért, hogy a Mercedes-Benz 600 hátsó ülésén utazók poharából ne löttyenjen ki a pezsgő.

Ehhez az autóhoz már a hatvanas években sem volt elég simán csak gazdagnak lenni, a Mercedes-Benz 600 ennél többet követelt meg. Ehhez a kék limuzinhoz évszázadokon keresztül kellett Moët et Chandon-t palackozni.

Több mint 280 éves éves múltjával a Moët et Chandon mellett szinte fiatalnak tűnik a közel 140 éves Mercedes.

Claude Moët borkereskedő 1743-ban alapította a vállalkozását, mely a franciaországi Champagne-ból egyenesen Párizsba szállította a legjobb italokat. Mivel XV. Lajos uralkodása alatt fellendült a pezsgők iránti kereslet, ezért az akkor még Moët et Cie néven működő cég hamar népszerű lett a legfelsőbb osztály körében. A céget aztán 1833-ban keresztelték át Moët et Chandonra, miután Pierre-Gabriel Chandon de Briailles családi kapcsolatok útján csatlakozott a pincészethez. Innen már látható, hogy a Moët et Chandon már bőven azelőtt a legtehetősebbek itala volt, hogy 1886-ban feltalálták volna az autót.

Ahogyan a Champagne-ból érkező pezsgő, úgy a Mercedes-Benz 600 is egyet jelent a luxussal. A W100-as kódú limuzin jóval kevesebben engedhették meg maguknak fénykorában, mint most a legdrágább Maybach S-osztályt. Sokat elmond róla, hogy bárhol is szorult szervizre egy ilyen autó, a Mercedes szerelői a bármelyik pontjára elutaztak rendbe tenni a 600-ast. Diktátorok, világhírű színészek és olyan mágnások birtokoltak 600-ast, mint Chandon de Briailles gróf, a Moët et Chandon örököse.

1967 decemberében vette át az autót a gróf és már az első két évben 35 ezer kilométert utazott vele.

Függőleges hűtőmaszkja mögött egy 6,3 literes, szívó V8-as benzinmotor van, mely 250 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal lendíti meg a háromtonnás limuzint. Az ablakokat, a csomagtérajtót, a napfénytetőt és még az üléseket is egy 150 baros nyomáson üzemelő hidraulikus rendszer működteti.

Kétféle tengelytávval készültek a W100-as Mercedesek, melyek közül ez a 3,2 méteres változat számít a szerényebb kivitelnek. Chandon de Briailles autója kék fényezésű, az utasterét pedig puha tapintású velúrral kárpitozták. Az opciós tételek között szerepel a Becker Grand Prix rádió, a klíma és az elmaradhatatlan pezsgőhűtő is. Az első ülések háttámlájából kihajtható fa asztalkán ideális helye van a Moët et Chandon palacknak és néhány pohárnak.

Ez is érdekelhet:

30 éve jelent meg az első Mercedes C-osztály

Újabb modern autó ért veteránkorba: az első Mercedes C-osztály.

Lehetetlenül tökéletes ez a veterán Mercedes

Ilyen egy hibátlanra restaurált, ritka és élvezetes veterán Mercedes.

A Mercedes-Benz legcsodálatosabb sportautója

Különleges opciója miatt ez a 300 SL háromszor annyit ér, mint egy átlagos sirályszárnyas Mercedes.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen az, ha az Alpine izgalmas elektromos autót alkot

„A Red Bullnál most eléggé mérgező a környezet”

Tényként állítják, hogy a Haas leigazolt egy pilótát Hülkenberg helyére

További cikkeink a témában