A Mercedesnél eljött az ideje az A-osztály és a B-osztály ráncfelvarrásának, és a kompakt modellek dizájnját és tartalmát is tovább finomította a német gyártó.
2018-ban jelent meg az A-osztály negyedik, minden eddiginél csinosabb generációja, és egy évvel később követte az egyterű testvére, a B-osztály, a Mercedes naptárjában ezért idénre volt beírva a két sorozat ráncfelvarrása. Nem volt szükség óriási változtatásokra, de a dizájnerek és a mérnökök azért megtették, amit lehetett.
Az A- és B-osztály eddig is formás kompakt autó volt, és ez a ráncfelvarrással sem változott.
A dizájnerek csak az ilyenkor szokásos részleteken igazítottak: új a fényszóró, a hűtőmaszk és a lökhárítók, még a motorházfedél is, de éppen csak annyira, hogy csupán nagyítóval lehessen észrevenni a különbségeket. A hátsó lámpák mostantól szériaként LED-esek.
Az utastérben új a kormánykerék és az ülések formája, de ennél is lényegesebb változás, hogy az A- és B-osztály is megkapta a Mercedes legújabb infotainment rendszerét, amivel egyszerűbb kezelést, gördülékenyebb működést és új funkciókat ígérnek. Kezelni az érintőképernyőről, a kormánykerékről vagy hangparanccsal lehet, az ülések közti touchpad kikerült az autóból.
Azz összes benzines modell alapból megkapja a 48 voltos mild hibrid rendszert,
ami akár menet közben is leállítja a motort. A plug-in hibrid változatok akkumulátora nem lett nagyobb, de a hatékonyabb működéssel 72-82 (a B-nél 67-77) kilométerre nőtt az elektromos hatótávjuk, váltóáramú töltőn 11, egyenáramún 22 kilowattal lehet tölteni.
A két AMG-modell, az A 35 és az A 45 újdonsága, hogy a motorházfedélre AMG-embléma kerül
a háromágú csillag helyére, és a 35-ben is nyolcfokozatú lesz az automata váltó, mint a 45-ben. Az A- és B-osztály első példányai a jövő év elején érkeznek a kereskedésekbe, és hamarosan az azonos alapra épülő CLA, GLA és GLB megújulására is számíthatunk.
Ez is érdekelhet: