Az alapoktól fogva tervezte újra a G-osztályt a Mercedes-Benz, ezért bár első ránézésre a kockaforma terepjáró alig változott, valójában minden része vadonatúj. Modern technika és turbós V8-as került a klasszikus vonalak alá.

1979 óta szinte változatlan formában készül a Mercedes-Benz legendás terepjárója, a G-osztály, és ez, úgy tűnik, a továbbiakban sem változik. Persze időközben szépen lassan korszerűsödött az autó, most pedig az alapoktól fogva gondolták újra a felépítését, hogy mindenben felvegye a versenyt a modern típusokkal. Szerencsére a klasszikus stílusát nem akarták újra kitalálni, ezért a G-osztály éppen olyan kockaforma maradt, mint amilyen volt.

Közelebbről megnézve azért látszik, hogy az egész autót áttervezték.

Az új G-osztály hossza 5 centivel, a szélessége pedig 12 centivel nagyobb lett, ami nemcsak a kiállásának tett jót, de a helykínálatának is, az utastér mérete minden irányban bővült. A kerek fényszórók és a hátsó lámpák immár LED-esek, de megmaradtak az olyan retró részletek, mint a különálló irányjelzők, a kiálló sárvédők és a hátfalra tett pótkerék.

A belsejét már korábban megmutatta a Mercedes, és azóta tudjuk, hogy a márka legmodernebb típusainak elemeit kapja meg, de stílusában inkább szögletesen masszív lesz. A gazdagon extrázott modellekben ott a két 12,3 colos képernyőből álló műszeregység, az ülések kényelmesebbek, és nemcsak fűthetők, de akár szellőztethetők és masszázsfunkciósak is lehetnek. A három differenciálzár kapcsolója továbbra is központi helyen van.

A G-osztály közben ugyanolyan alvázas terepjáró maradt, mint volt, csak éppen még többre képes.

A karosszéria nagyszilárdságú acéljaival a tömegét 170 kilogrammal csökkentették, de a merevsége tovább nőtt. A terepszögeken is javítottak, a gázlómélység tíz centivel 70 centiméteresre nőtt, a hasmagasság pedig fél centivel nagyobb, immár 24,1 centiméteres. A G-osztálynak továbbra is kevés ellenfele akad ezen a téren.

Lehet, hogy az új G-osztályt is többnyire városban használják majd, pedig továbbra is igazi terepjáró, és olyan helyekre juthatsz el vele, ahová mással aligha.

Kezdetben egyféle motorral kapható, a G 500 ugyanazt a 4 literes biturbó V8-ast kapja meg, mint az AMG GT. A 422 lóerőre és 610 Nm nyomaték leadására képes motorhoz új kilencfokozatú automata váltó kapcsolódik, amivel épített úton is élmény lehet a G vezetése. A Mercedes személyautóiból megszokott Eco, Comfort, Sport és személyre szabható Individual mellett ott a G-Mode üzemmód, ami minden paramétert egy gombnyomásra terepfokozatba állít.

A felszereltség része lehet a kamerarendszer, ami nemcsak parkoláskor, de terepezéskor is jól jöhet, és van önálló parkolásra képes asszisztens is. A teljesen újratervezett G-osztály tehát seregnyi modern extrát kapott, de megőrizte klasszikus formáját, és nem felejtett el annak maradni, amiért szeretjük: igazi terepjárónak. Még az idén a kereskedésekbe kerül, a németeknél 107 ezer eurós kezdőárral lehet számolni.

A borostyánba foglalt régi G-osztály az új modell premierjére készült, itt olvashatsz róla többet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés