A jellegzetes tetőformája miatt Pagodának hívták az SL-nek ezt a szériáját, amit a klasszikus Mercedesekkel foglalkozó Mechatronik vett kezelésbe, és a teljes felújítása mellett egy modern V8-as motorral szerelték fel.
Az 1997-ben alapított Mechatronik az elmúlt huszonöt évben a klasszikus Mercedesek egyik legelismertebb specialistájává nőtte ki magát. A Stuttgarttól északra fekvő Pleidelsheimben működő cég specialitása, hogy modern technikát szerel olyan klasszikusokba, amelyek külsőre változatlanok maradnak. Így készült ez az 1967-ben gyártott, eredetileg 2,3 literes, 150 lóerős soros hathengeressel szerelt Mercedes-Benz 230 SL is, ami most egészen meglepő teljesítményre képes.
A Mechatronik a Mercedes kétféle V8-as motorját kínálja beépítésre, a 4,3 literes, 279 lóerős és az 5 literes, 320 lóerős változatot.
1997-ben mutatták be ezt az erőforrást, és a következő tíz évben több mint harmincféle modellbe szerelték, a lenyűgöző teljesítménye mellett a kiemelkedő megbízhatóságáról vált ismertté. Ráadásul könnyebb a korábbi V8-asoknál, ezért kedvező hatással van az ezzel szerelt klasszikusok súlyelosztására.
Gondosan választják ki a beépítésre szánt motorokat, és csak akkor fognak hozzá a munkához, ha megfelelnek a Mechatronik szigorú minőségi követelményeinek, csak kétnapos alapos teszt után adják meg a jóváhagyást a beszerelésre.
A képeken látható, 1967-ben gyártott 230 SL is teljeskörű felújításon esett át, mielőtt megkapta volna az új szívét,
a feláras ötliteres V8-ast, amihez a futóművet és a fékrendszert is továbbfejlesztették.
320 lóerős teljesítményéhez nem árt, ha blokkolásgátló és kipörgésgátló is kerül a klasszikus Mercedesbe, ezen kívül olyan kényelmi funkciókat szereltek be, mint a légkondicionáló, az elektromos ablakemelő, a fűthető ülések, vagy a navigációs rendszer, amit klasszikus stílusú előlap mögé rejtettek.
Az igéző éjkék metálfényezéséhez tökéletes választás a piros bőrbelső, és még keménytető is jár az autóhoz.
A Mechatronik által modernizált 230 SL végül az M-SL 500 nevet kapta, és igazi báránybőrbe bújt farkasnak számít,
amit rendkívül szórakoztató vezetni. Mivel a minőség megőrzése érdekében a Mechatronik évente csak öt példány gyártását vállalja, ezért a várólista még az 550 ezer eurós listaár ellenére is elég hosszú. A képeken látható példány 140 kilométert futott a felújítás óta, és a Bonhams októberi aukcióján 3-400 ezer euróért lehet megszerezni.
Ez is érdekelhet: