A jellegzetes tetőformája miatt Pagodának hívták az SL-nek ezt a szériáját, amit a klasszikus Mercedesekkel foglalkozó Mechatronik vett kezelésbe, és a teljes felújítása mellett egy modern V8-as motorral szerelték fel.

Az 1997-ben alapított Mechatronik az elmúlt huszonöt évben a klasszikus Mercedesek egyik legelismertebb specialistájává nőtte ki magát. A Stuttgarttól északra fekvő Pleidelsheimben működő cég specialitása, hogy modern technikát szerel olyan klasszikusokba, amelyek külsőre változatlanok maradnak. Így készült ez az 1967-ben gyártott, eredetileg 2,3 literes, 150 lóerős soros hathengeressel szerelt Mercedes-Benz 230 SL is, ami most egészen meglepő teljesítményre képes.

A Mechatronik a Mercedes kétféle V8-as motorját kínálja beépítésre, a 4,3 literes, 279 lóerős és az 5 literes, 320 lóerős változatot.

1997-ben mutatták be ezt az erőforrást, és a következő tíz évben több mint harmincféle modellbe szerelték, a lenyűgöző teljesítménye mellett a kiemelkedő megbízhatóságáról vált ismertté. Ráadásul könnyebb a korábbi V8-asoknál, ezért kedvező hatással van az ezzel szerelt klasszikusok súlyelosztására.

Gondosan választják ki a beépítésre szánt motorokat, és csak akkor fognak hozzá a munkához, ha megfelelnek a Mechatronik szigorú minőségi követelményeinek, csak kétnapos alapos teszt után adják meg a jóváhagyást a beszerelésre.

A képeken látható, 1967-ben gyártott 230 SL is teljeskörű felújításon esett át, mielőtt megkapta volna az új szívét,

a feláras ötliteres V8-ast, amihez a futóművet és a fékrendszert is továbbfejlesztették.

320 lóerős teljesítményéhez nem árt, ha blokkolásgátló és kipörgésgátló is kerül a klasszikus Mercedesbe, ezen kívül olyan kényelmi funkciókat szereltek be, mint a légkondicionáló, az elektromos ablakemelő, a fűthető ülések, vagy a navigációs rendszer, amit klasszikus stílusú előlap mögé rejtettek.

Az igéző éjkék metálfényezéséhez tökéletes választás a piros bőrbelső, és még keménytető is jár az autóhoz.
A Mechatronik által modernizált 230 SL végül az M-SL 500 nevet kapta, és igazi báránybőrbe bújt farkasnak számít,

amit rendkívül szórakoztató vezetni. Mivel a minőség megőrzése érdekében a Mechatronik évente csak öt példány gyártását vállalja, ezért a várólista még az 550 ezer eurós listaár ellenére is elég hosszú. A képeken látható példány 140 kilométert futott a felújítás óta, és a Bonhams októberi aukcióján 3-400 ezer euróért lehet megszerezni.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű állapotban van a legutolsó Mercedes-Benz 300 SL Roadster

A legendás típus roadster változatának utolsó példánya kitűnő vételnek ígérkezik.

Megismételhetetlen szépség – Pininfarina Mercedes Pagoda

Túl merésznek találták a Pagoda formatervét, ezért a Pininfarinát kérte fel a Mercedes a finomításra, ebből született ez az egyedi kupé SL.

AMG-motorral dobták fel ezt a gyönyörű állólámpás Mercedest

Csak ötöt építenek belőle, méregdrágán.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés