Nyitott tetővel lehet élvezni az 525 lóerős tizenkét hengeres motor hangját a Mercedes-Benz SL 73 AMG-ben.

Tagadhatatlanul a Mercedes egyik legszebb korszakában készült az R129-es SL, melyben egyszerre lehet élvezni az autózást, a kényeztető luxust és az örökkévalóságnak készült technikát. Ebben az autóban nagyszerűek a hathengeresek is, tökéletesen passzol a karakteréhez az SL 500-as V8-as motorja, de a legnagyobb kincs mind közül egyértelműen a tizenkét hengeres SL 73 AMG.

Igazi legenda az SL 73 AMG, mely nem szerepelt a katalógusban és az árlistákon, de aki nem riadt vissza a közel százezer német márkás alapártól, az pontosan tudta, mit kell kérni a szalonban.

1989-ben mutatták be a Mercedes-Benz fényűző kabrióját, mely a W124-es rövidített alapjaira épült. Mivel az autót eredetileg is nyitható tetősnek tervezték, ezért nagy gondot fordítottak a karosszéria megfelelő merevségére és a biztonságra is. Elsőként az SL-ben használtak aktív bukókeretet, melyet a szenzorok jelei alapján 0,3 másodpercen belül pattint fel a rendszer, így boruláskor még nyitott tetővel is kisebb eséllyel sérül az utasok feje. Ez a megoldás különböző formában nagyon hamar elterjedt a kabriók között. A fejlesztés során nagy hangsúlyt kapott a súlycsökkentés is, ezért az R129-es karosszériája csak 405 kilogramm, mely a fokozott merevség ellenére csak 20 kilogrammal több az elődjénél.

1999 tavaszán két nagyteljesítményű modell jelent meg az floridai nyugdíjas klubok sztárjának számító SL 600-as felett. Az egyik a 354 lóerős SL 55 AMG, a másik pedig az elérhetetlen csúcsot jelentő, 525 lóerős és 750 Nm nyomatékú SL 73 AMG, melyből nagyjából nyolcvan darab készült a németországi Affalterbachban. Ezeket az egyedi kérésre készült autókat a brémai gyárból szállították átalakításra az AMG főhadiszállására.

Gyönyörű zöld fényezéssel (Designo Alanite Green) és zöld bőrkárpitos ülésekkel rendelte meg az autót 1999. március 10-én egy müncheni ügyvédi iroda a helyi márkakereskedőnél. Bő kézzel locsolták a pénzt az autóra, melynek árában az opciós tételek harmincezer, az AMG átalakítási költsége pedig nyolcvanötezer német márkát tesz ki. A végösszeg pedig egészen pontosan 346 521 német márka lett, az SL 73-asra pedig július 27-én már rendszám is került, majd egészen 2011 szeptemberéig maradt első tulajdonosánál.

Nem sokat használták az új korában is különlegességnek számító Mercedes-Benz SL 73 AMG-t, így mostanra is csak 17 200 kilométer van az órájában. Mivel többet állt, mint gurult, a korábbi tulajdonosai pedig inkább szobornak használták, ezért a Mechatronikhoz is remek állapotban került az autó.

Ez is érdekelhet:

Tizenhét éven át porosodott egy garázsban ez a ritka Mercedes-Benz SL 73 AMG

Lemosták és felújították a legerősebb Mercedes SL-t.

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Elegáns álomautó a kék Ferrari 456 GT

Igazi olasz túrakupé, tizenkét hengerrel és kézi váltóval.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nem az a meglepő, ki vezeti az F1-es kereseti listát, hanem az összeg, amit kap

Eljött a retró villanyautó kora, és ez még csak a kezdet!

Fehér lemezfelnivel olyan az Opel Frontera, mint egy diszkontáras Defender

További cikkeink a témában
Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon
Hirdetés