Nyitott tetővel lehet élvezni az 525 lóerős tizenkét hengeres motor hangját a Mercedes-Benz SL 73 AMG-ben.

Tagadhatatlanul a Mercedes egyik legszebb korszakában készült az R129-es SL, melyben egyszerre lehet élvezni az autózást, a kényeztető luxust és az örökkévalóságnak készült technikát. Ebben az autóban nagyszerűek a hathengeresek is, tökéletesen passzol a karakteréhez az SL 500-as V8-as motorja, de a legnagyobb kincs mind közül egyértelműen a tizenkét hengeres SL 73 AMG.

Igazi legenda az SL 73 AMG, mely nem szerepelt a katalógusban és az árlistákon, de aki nem riadt vissza a közel százezer német márkás alapártól, az pontosan tudta, mit kell kérni a szalonban.

1989-ben mutatták be a Mercedes-Benz fényűző kabrióját, mely a W124-es rövidített alapjaira épült. Mivel az autót eredetileg is nyitható tetősnek tervezték, ezért nagy gondot fordítottak a karosszéria megfelelő merevségére és a biztonságra is. Elsőként az SL-ben használtak aktív bukókeretet, melyet a szenzorok jelei alapján 0,3 másodpercen belül pattint fel a rendszer, így boruláskor még nyitott tetővel is kisebb eséllyel sérül az utasok feje. Ez a megoldás különböző formában nagyon hamar elterjedt a kabriók között. A fejlesztés során nagy hangsúlyt kapott a súlycsökkentés is, ezért az R129-es karosszériája csak 405 kilogramm, mely a fokozott merevség ellenére csak 20 kilogrammal több az elődjénél.

1999 tavaszán két nagyteljesítményű modell jelent meg az floridai nyugdíjas klubok sztárjának számító SL 600-as felett. Az egyik a 354 lóerős SL 55 AMG, a másik pedig az elérhetetlen csúcsot jelentő, 525 lóerős és 750 Nm nyomatékú SL 73 AMG, melyből nagyjából nyolcvan darab készült a németországi Affalterbachban. Ezeket az egyedi kérésre készült autókat a brémai gyárból szállították átalakításra az AMG főhadiszállására.

Gyönyörű zöld fényezéssel (Designo Alanite Green) és zöld bőrkárpitos ülésekkel rendelte meg az autót 1999. március 10-én egy müncheni ügyvédi iroda a helyi márkakereskedőnél. Bő kézzel locsolták a pénzt az autóra, melynek árában az opciós tételek harmincezer, az AMG átalakítási költsége pedig nyolcvanötezer német márkát tesz ki. A végösszeg pedig egészen pontosan 346 521 német márka lett, az SL 73-asra pedig július 27-én már rendszám is került, majd egészen 2011 szeptemberéig maradt első tulajdonosánál.

Nem sokat használták az új korában is különlegességnek számító Mercedes-Benz SL 73 AMG-t, így mostanra is csak 17 200 kilométer van az órájában. Mivel többet állt, mint gurult, a korábbi tulajdonosai pedig inkább szobornak használták, ezért a Mechatronikhoz is remek állapotban került az autó.

Ez is érdekelhet:

Tizenhét éven át porosodott egy garázsban ez a ritka Mercedes-Benz SL 73 AMG

Lemosták és felújították a legerősebb Mercedes SL-t.

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Elegáns álomautó a kék Ferrari 456 GT

Igazi olasz túrakupé, tizenkét hengerrel és kézi váltóval.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés