Nem hagyja veszni a sportos múltját új tulajdonosa alatt sem az MG, ezért más márkákkal ellentétben nemcsak SUV-t, hanem igazi sportautót is gyárt elektromos hajtással. A Cyberster után pedig itt a kupéváltozat, ami egyszer még gyártásba is kerülhet.

Száz évvel ezelőtt, 1924-ben alapították az MG-t, és az angol márka olyan sportautókkal szerzett világszerte hírnevet magának, mint a kompakt és fürge MGB. A gyártó egy ideje a kínai SAIC birtokában van, és divatos szabadidő-autókat kínál jó áron, de azért nem engedték el teljesen a Morris Garages után elnevezett márka sportos múltját sem.

Az idei goodwoodi fesztivál installációja az MG századik születésnapját ünnepli egy MGB-vel és a Cybersterrel
Nagy dobás volt a Cyberster, ami nem maradt meg tanulmányautónak, hanem gyártásba is került,

jóval előbb, mint az Elon Musk által régóta ígérgetett Tesla Roadster, és igazából nincs is más hozzá fogható elektromos sportautó a piacon. A vászontetős Cyberster után pedig nem sokkal elkészült a Cyber GTS kupé, aminek a prototípusát a goodwoodi fesztiválon leplezték le.

Jozef Kabaň lett az MG vezető dizájnere, a Cyber GTS már a keze munkája nyomán született
Nem véletlen, hogy kupét alkottak belőle, hiszen annak idején az MGB-nek is volt kupéváltozata, a GT.

De nem is ez a típus, hanem az utódjából készült MGC GTS adta az ihletet az újdonságnak, ami 1968-ban a 12 órás sebringi futamon aratott sikereket. A szlovák Jozef Kabaň dizájner vezetésével egy mindennapokban is használható, 2+2 üléses sportkupé született.

Paramétereiről még semmit sem árult el az MG, de a hátsókerék-hajtású Cyber GTS műszaki tartalma hasonló lehet a nyitott tetős változatéhoz. A Cyberster kínálata 314 és 340 lóerős hátsókerekes modellekkel indul, 64 és 77 kilowattórás akkuval, és már azok is öt másodpercen belül gyorsulnak százra, míg az 544 lóerős, összkerekes csúcsmodellnek 3,2 másodperc is elegendő.

A Cyber GTS-ből működőképes prototípus is készült, ezzel mentek egy kört a goodwoodi fesztivál közönsége előtt

Gyártásáról még nem esett szó, de nem lennénk meglepve, ha a Cyberster után nem sokkal a Cyber GTS-t is felvenné a kínálatába az MG, életben tartva a márka sportos múltját az elektromos autók korszakában is.

Ez is érdekelhet:

Európában is leleplezték az MG elektromos roadsterét

A Cybersterrel tér vissza a roadsterek közé az MG.

Nagyra nőtt hibrid kisautóval támadja az európai piacot az MG

Meglepően erős lett, és a többi kisautónál nagyobbra nőtt az új MG3.

Az újabb változataival lesz igazán érdekes az MG4 Electric

Nagyobb teljesítményű és hatótávú változat érkezik a piac egyik legjobb áron kínált elektromos autójából.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában