Az újra megtartott genfi autószalont választotta az MG arra, hogy bemutassa a legújabb modelljét. Meglepően erős lett, és a többi kisautónál nagyobbra nőtt az új MG3, már csak egy jó ár kellhet a sikeréhez.

Az európai, és ezzel együtt a magyarországi piacra 2022-ben visszatért MG kínálata eddig is széles volt, ahol a szívómotoros és plug-in hibrid szabadidő-autót, valamint tisztán elektromos hajtású kombit is találtunk. Az MG most egy újabb kategóriában készül nagy dobásra, a legújabb kisautójuk pedig nemcsak a méretével, hanem a hajtásával is meglepetést okozhat.

Az MG-nek eddig is volt kisautója, de az MG3 első generációja hozzánk legközelebb csak Angliában volt kapható. Az utódja azonban ennél több piacon is elérhető lesz, és ehhez csinos formát alkottak a márka sanghaji stúdiójában.

Az új MG3 nem lett megosztó, mint a nagyobb testvére, az elektromos MG4, ezért még többeknek tetszhet.
A méreteivel is meg fogja győzni a vásárlókat az MG3, ami minden riválisánál nagyobb kisautó lett.

4,11 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,5 méter magas, ami azt jelenti, hogy hat centivel nagyobb, mint az eleve nagynak tartott Volkswagen Polo, és két centivel hosszabb a Dacia Sanderónál is. A 2,57 méteres tengelytávja is tágas belsőt sejtet.

A képek alapján modern, tetszetős belső teret kapott az MG3, ahol 7 colos képernyő mutatja a műszereket, a középkonzolra pedig 10,25 colos érintőképernyő került. A felszereltségére nem lehet panasz, hiszen akár 360 fokos kamerarendszer, fűthető bőrülések, kulcsnélküli rendszer, sávtartó és torlódásban araszoló asszisztens is elérhető lesz hozzá.

A legérdekesebb része az MG3-nak mégis a Hybrid+ hajtása, ami valóban pluszt jelent.

Az 1,5 literes, 102 lóerős négyhengeres szívómotorja mellé ugyanis kapott még egy 136 lóerős, 250 Nm nyomatékú elektromotort, amivel a kombinált teljesítménye 194 lóerő. A konkurensek közt a Renault Clio és a Toyota Yaris kínál hasonló hibridet, de azok nem ennyire erősek.

A hibrid MG3 ezzel 8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és még érdekesebb, hogy 80-ról 120-ra csak öt másodperc kell neki, a végsebessége 170 km/óra, az átlagos fogyasztása 4,4 l/100 km. Az 1,83 kilowattórás akkumulátorát a hátsó ülések alatt helyezték el, és bizonyára a hibrid hajtás miatt a csomagtér mérete nem rekorder, 293 literes értéke átlagosnak mondható.

A szokásos feketén, fehéren és szürkén kívül az új MG3 kapható lesz pirosban, sárgában is kékben is, ahogyan egy kisautóhoz illik. A márkára jellemző 7 év vagy 150 ezer kilométeres garancia erre a modellre is érvényes, már csak egy jó ár kell a sikeréhez – a hibrid Clio ára 8,8 millió, a Yarisé 8,4 millió forintról indul. Az első példányok májusban érkeznek Magyarországra.

Ez is érdekelhet:

Az újabb változataival lesz igazán érdekes az MG4 Electric

Nagyobb teljesítményű és hatótávú változat érkezik a piac egyik legjobb áron kínált elektromos autójából.

Három új modellel folytatja a magyar vevők meghódítását az MG

Az egyik első elektromos kombi mellett két szabadidő-autót mutattak be.

Európában is leleplezték az MG elektromos roadsterét

A Cybersterrel tér vissza a roadsterek közé az MG.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában