Az MG első eleve elektromosnak tervezett autója két újabb változatban is kapható lesz. A nagyobb teljesítményű X-Power és a nagyobb hatótávú Long Range változatokkal lesz igazán teljes az MG4 Electric kínálata.

Már a magyarországi bemutatóján jónak tűnt az MG kompakt méretű elektromos autója, az alapoktól villanyautónak tervezett MG4 Electric, pedig akkor még csak ültünk benne, de hamarosan azt is eláruljuk, hogy milyen vezetni. A kínai háttérrel visszatért brit márka pedig addig is két újabb változatot is bemutatott, és ezekkel lesz teljes a kínálat.

Az MG4 Electric jelenleg kétféle változatban kapható. Az alapmodellben 170 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket, az 51 kilowattórás akkumulátorral 350 kilométer a hatótáv, míg a Comfort és a Luxury változatban 204 lóerő a hátsó elektromotor teljesítménye, a 64 kilowattórás akkumulátor pedig 450 kilométeres hatótávot enged.

Nem gondoltuk volna, hogy ennyire izmos változat is készül majd az MG4-ből, de most bemutatkozott az XPower,

ami nem kevesebb, mint 435 lóerőre képes. A neve az MG előző korszakának sportautóját, a De Tomaso Mangusta alapjára épülő, és a Fordtól származó V8-assal hajtott MG XPower SV-t idézi, de már egy egészen más autót jelöl.

Az eredeti MG XPower SV a kétezres évek elején az olasz De Tomaso Mangusta továbbfejlesztésével született

Az MG4 Electric X-Power a hátsón kívül az első kerekekhez is kapott egy elektromotort, ezzel ez a kínálat egyetlen összkerékhajtású modellje. Az akkumulátora ennek is 64 kilowattórás, amivel a nagyobb teljesítmény miatt kisebb, 385 kilométer a hatótáv, és bár azt nem árulták el, milyen gyors lesz, de a kínai piacon kapható változat 3,8 másodperc alatt rajtol százra.

Még érdekesebb az új Long Range kivitel, ami még nagyobb, 77 kilowattórás akkumulátort kap a padlója alá, és ennél a hátsó motor teljesítménye is nagyobb, 245 lóerő. A kompakt elektromos autó ezzel már figyelemreméltó, 520 kilométeres hatótávot érhet el. Azt még nem tudjuk, hogy az MG mikor indítja a két új modellváltozat forgalmazását.

Nem elég, hogy az MG a goodwoodi fesztiválon mozgásban is megmutatja elektromos hajtású roadsterét, a Cyberstert, még egy meglepetéssel készülnek. A sejtelmes előzetese alapján az MG4-ből készül az EX4, ami az extrém aerodinamikájával a márka nyolcvanas évekbeli B-csoportos raliautójának, az MG Metro 6R4-nek állít emléket.

A nyolcvanas évek derekán a rali-világbajnokság B-csoportjához épített MG Metro 6R4 egy középmotoros, összkerékhajtású versenyautó volt. 1985-ben első futamán, a brit ralin harmadik lett, de '86-ban nem tudott befejezni egy futamot sem, mire a kategóriát betiltották. A 3 literes V6-os motorja a Jaguar XJ220-ban élt tovább, már turbótöltéssel

Ez is érdekelhet:

Beülve jónak tűnik, és mindennél olcsóbb az MG kompakt elektromos autója

Magyarországra érkezett az MG4, megnéztük az első példányt.

Európában is leleplezték az MG elektromos roadsterét

A Cybersterrel tér vissza a roadsterek közé az MG.

Ez a kínai SUV nem annyira olcsó, viszont jó – MG HS-teszt

Még a feleségem és a lányaim is megdicsérték az MG HS nevű kínai kompakt SUV-ot, pedig gyakran már észre sem veszik, épp mivel jöttem értük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában