Az MG első eleve elektromosnak tervezett autója két újabb változatban is kapható lesz. A nagyobb teljesítményű X-Power és a nagyobb hatótávú Long Range változatokkal lesz igazán teljes az MG4 Electric kínálata.

Már a magyarországi bemutatóján jónak tűnt az MG kompakt méretű elektromos autója, az alapoktól villanyautónak tervezett MG4 Electric, pedig akkor még csak ültünk benne, de hamarosan azt is eláruljuk, hogy milyen vezetni. A kínai háttérrel visszatért brit márka pedig addig is két újabb változatot is bemutatott, és ezekkel lesz teljes a kínálat.

Az MG4 Electric jelenleg kétféle változatban kapható. Az alapmodellben 170 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket, az 51 kilowattórás akkumulátorral 350 kilométer a hatótáv, míg a Comfort és a Luxury változatban 204 lóerő a hátsó elektromotor teljesítménye, a 64 kilowattórás akkumulátor pedig 450 kilométeres hatótávot enged.

Nem gondoltuk volna, hogy ennyire izmos változat is készül majd az MG4-ből, de most bemutatkozott az XPower,

ami nem kevesebb, mint 435 lóerőre képes. A neve az MG előző korszakának sportautóját, a De Tomaso Mangusta alapjára épülő, és a Fordtól származó V8-assal hajtott MG XPower SV-t idézi, de már egy egészen más autót jelöl.

Az eredeti MG XPower SV a kétezres évek elején az olasz De Tomaso Mangusta továbbfejlesztésével született

Az MG4 Electric X-Power a hátsón kívül az első kerekekhez is kapott egy elektromotort, ezzel ez a kínálat egyetlen összkerékhajtású modellje. Az akkumulátora ennek is 64 kilowattórás, amivel a nagyobb teljesítmény miatt kisebb, 385 kilométer a hatótáv, és bár azt nem árulták el, milyen gyors lesz, de a kínai piacon kapható változat 3,8 másodperc alatt rajtol százra.

Még érdekesebb az új Long Range kivitel, ami még nagyobb, 77 kilowattórás akkumulátort kap a padlója alá, és ennél a hátsó motor teljesítménye is nagyobb, 245 lóerő. A kompakt elektromos autó ezzel már figyelemreméltó, 520 kilométeres hatótávot érhet el. Azt még nem tudjuk, hogy az MG mikor indítja a két új modellváltozat forgalmazását.

Nem elég, hogy az MG a goodwoodi fesztiválon mozgásban is megmutatja elektromos hajtású roadsterét, a Cyberstert, még egy meglepetéssel készülnek. A sejtelmes előzetese alapján az MG4-ből készül az EX4, ami az extrém aerodinamikájával a márka nyolcvanas évekbeli B-csoportos raliautójának, az MG Metro 6R4-nek állít emléket.

A nyolcvanas évek derekán a rali-világbajnokság B-csoportjához épített MG Metro 6R4 egy középmotoros, összkerékhajtású versenyautó volt. 1985-ben első futamán, a brit ralin harmadik lett, de '86-ban nem tudott befejezni egy futamot sem, mire a kategóriát betiltották. A 3 literes V6-os motorja a Jaguar XJ220-ban élt tovább, már turbótöltéssel

Ez is érdekelhet:

Beülve jónak tűnik, és mindennél olcsóbb az MG kompakt elektromos autója

Magyarországra érkezett az MG4, megnéztük az első példányt.

Európában is leleplezték az MG elektromos roadsterét

A Cybersterrel tér vissza a roadsterek közé az MG.

Ez a kínai SUV nem annyira olcsó, viszont jó – MG HS-teszt

Még a feleségem és a lányaim is megdicsérték az MG HS nevű kínai kompakt SUV-ot, pedig gyakran már észre sem veszik, épp mivel jöttem értük.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
35% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
65% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés