Az MG nevét egykor a roadsterek tették ismertté, és hamarosan ismét lesz nyitott tetős sportautója a márkának. Két évvel a látványos koncepció után bemutatkozott a Cyberster gyártásba kerülő változata.

Jövőre lesz száz éve, hogy 1924-ben megalapították az Morris Garagest, és az immár kínai tulajdonban lévő angol márka nem is találhatna jobb alkalmat erre, hogy egy elektromos sportautót dobjon piacra. Az MG-t ugyanis az ötvenes-hatvanas években olyan roadsterek tették világszerte ismertté, mint az MG A, az MG B vagy a Midget.

A kilencvenes években a középmotoros MG F-fel tért vissza a roadsterek közé a márka, és a kétüléses sportkocsi több frissítés után TF néven egészen 2011-ig gyártásban volt. Az MG akkor már a kínai SAIC birtokába került, és eltökélt szándékuk, hogy ismét felvirágoztassák a márkát, az elektromos és hibrid modellek mellé ezért egy igazi sportautót is bemutattak.

A Cyberster nevével még Elon Musknak is odaszúrnak egyet, aki a Cybertruck után biztosan szívesen hívta volna így a Tesla régóta ígérgetett sportautóját.

Az MG azonban lecsapott a névre, és 2021-ben a sanghaji autószalonon egy elég látványos koncepcióautót leplezett le, ami mintha egyenesen egy videojátékból érkezett volna.

Két évvel később már el is készült a sorozatgyártásba szánt változat, ami egészen egyszerűen jól néz ki.

A vászontetős sportkocsi arányait jó érzékkel találták el, és részleteiben nézve sem megosztó a dizájn, aminek a brit zászlót idéző hátsó lámpák és a Lamborghinik mintájára felfelé nyíló ajtók adnak különlegességet.

Az MG egyelőre hivatalosan nem árulta el a Cyberster paramétereit, de úgy tudni, hogy 4,54 méter hosszú lesz az autó, azaz fél méterrel hosszabb az MX-5-nél, és húsz centivel a Z4-nél is. Az alapmodellben 340 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, de

lesz egy összkerekes változata is, ahol az első kerekekhez még egy 204 lóerős motor kerül.

A Cyberster ezzel villámgyors sportautónak ígérkezik, de a hivatalos teljesítményadataira még várnunk kell. Már nem sokáig, az MG ugyanis jövő nyárra tervezi a forgalmazás kezdetét – valószínű, hogy az elektromos roadster az európai piacokon is kapható lesz –, azaz nagyon úgy tűnik, hogy a Cyberster nemcsak a nevével előzte be Elon Musk Tesláját.

Ez is érdekelhet:

Beülve jónak tűnik, és mindennél olcsóbb az MG kompakt elektromos autója

Magyarországra érkezett az MG4, megnéztük az első példányt.

Klasszikus brit roadster modern Honda-motorral

Mit szólnál egy S2000 motorjához egy ’59-es MG-ben?

Három néven sem vált be ez a Mustang-motoros sportautó

Olasznak született, angolként szűnt meg, mára igazi ritkaság.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hat nagyon komoly kocsi hat nagyon dögös lánnyal, de itt rád is szükség lesz!

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában