Az ötvenes évekbeli formáját látva nem gondolnád, hogy ebben a modernizált MGA-ban egy modern Honda-motor dolgozik, az eredetihez képest több mint kétszeres teljesítménnyel.
1955-ben a frankfurti autószalonon mutatta be az MG az MGA névre keresztelt roadstert, ami új fejezetet nyitott a márka történetében. Szakított a harmincas évekből származó elődje különálló sárvédős felépítésével, és a csinos formája minden addiginál népszerűbbé tette, több mint százezer példánya kelt el 1962-ig, amikor leváltotta a még sikeresebb MGB.
A következő képeken látható MGA 1959-ben készült, és nyolc éve került a jelenlegi tulajdonosához, aki igazán egyedi gépet faragott belőle.
A formáját első körben azzal tette modernebbé, hogy leszerelte a krómozott lökhárítókat,
az eredeti helyére pedig jóval alacsonyabb, Le Mans-i stílusú szélvédőt szerelt fel.
Sokat tesznek hozzá a dögös megjelenéshez a 16 colos sokküllős kerekek is, a belső teret vörös bőrrel kárpitozott ülések, fakarimás kormány és a műszerfalra szerelt visszapillantó dobják fel. A legjobb mégsem ez a modernizált MGA-ban, hanem az, hogy nem az eredeti, 1,5 literes, legfeljebb 109 lóerős motorja dolgozik benne, hanem valami sokkal izgalmasabb.
A kétliteres, négyhengeres benzinmotor egyenesen egy Honda S2000-ből érkezett,
és egy hatfokozatú manuális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az újonnan 240 lóerős, pörgős japán motor egészen más karakterrel ruházza fel a négy méternél is rövidebb, eredetileg is csak 900 kilogrammos angol roadstert.
A felújítás óta még 250 kilométert sem mentek az MGA-val, amit most a Bring a trailer aukciójára dobtak fel, és pár nappal a vége előtt csak 24 ezer dollárnál tart a licit, ami 10 millió forintnak felel meg. Nem hangzik soknak egy modernizált klasszikusért, amivel mi mást tehetnénk, mit autóznánk egy jót a naplementében?
Ez is érdekelhet: