Két típust helyettesített volna egyszerre az MG roadstere, melynek műszaki alapjait az angolok tervezték, a karosszériáját viszont az olaszok stílusára bízták. Nagyszerű receptnek hangzott, mégsem lett belőle semmi.

Elsőre nem úgy tűnik, de azért az angolok is értenek ahhoz, hogyan kell élvezni az életet. Nem véletlenül születtek meg a legendásan jól vezethető, kellemes karakterű kis roadsterek éppen azon a helyen, ahol kötelező kellék az esernyő, hiszen azt a pár tiszta napot ki kell használni.

Mostanra a leghíresebb angol roadster valójában a japán Mazda MX-5-ös, de ahhoz is az MG-hez hasonló autók adták az inspirációt.

Bob Hall azt mondta Jamamoto Kenicsinek, a Mazda fejlesztési vezetőjének, hogy olyan autót szeretne, amiben borzolja haját a szél, és bogarak mennek a foga közé. Utóbbi nem jött össze, de az MX-5 nagyon világosan azon az úton ment tovább, amin az MGB és a Lotus Elan is elindult.

1962-ben mutatták be az MGB-t, és egészen a kilencvenes évek közepéig húzták vele, de az amerikai piacon még az MG Midget is sikeres roadster volt egészen sokáig. Amikor azonban időszerűnek látták, belefogtak a két autó közös utódjának fejlesztésébe.

Miközben az MGB első és hátsó független felfüggesztésének és V4-es motorjának ötletét elvitték az átkozott pénzügyek, az utódot már kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel és négy tárcsafékkel tervezték az angol mérnökök. Az Austin Gipsyből érkeztek a hajtás hátsó elemei, és bekerült az Alex Moulton által tervezett Hydrolastic rendszer is.

Hogy a forma egész biztosan betaláljon, a karosszéria tervezésére a Pininfarina stúdiót kérték fel, hiszen szép műfaj az angol roadster, de az olasz talán még annál is szebb.

Két felszereltségi szinttel kínálták volna az EX234-et, hogy az olcsóbb Midget és az MGB vásárlói is elégedettek legyenek az autóval, ezért 1,3-as belépőmotort terveztek bele.

Remekül sikerültek az autó tesztjei Silverstone-ban, a gyártásig azonban nem jutott el, mert az amerikai vásárlók továbbra is zabálták a megfizethető áron kínált vezetési élményt és az egyedi stílust az MGB-kben. Fiókba helyezték az autó terveit, és ott is maradt örökre.

Ez is érdekelhet:

Rajtol a visszatérő MG autómárka forgalmazása

Jó árakkal, őszinte autókkal, hosszú garanciával és országos hálózattal tér vissza az MG.

Fürge, vidám, imádnivaló kis dinoszaurusz. Igazán kár, hogy hamarosan kihal

A Mazda MX-5 az az autó, amiért a legjobban fáj majd a szívem, amikor végképp múzeumba küldi az elektromos mobilitás.

És ezt olvastad már?
Lola nem a lány, hanem a fehér Porsche neve