Meglepetésre szokatlanul erős változatban is bemutatkozott az MG4, és az XPower nemcsak papíron gyorsul jól, a What Car magazin versenyén megelőzte a nála sokkal sportosabbnak tűnő Audi e-tron GT-t is.
Már az MG4 két alapmodellje is feltűnést keltett a piacon a jó ár-érték arányával, és akkor a kínai tulajdonú angol márka előállt az XPower változattal, amely minden idők legerősebb MG-je lett.
A két elektromotorja együtt 435 lóerős teljesítményre képes, ezzel a kompakt autó papíron 3,8 másodperc alatt gyorsul százra.
A What Car magazinnál azonnal megkaparintottak egy példányt, hogy megnézzék, tényleg ennyire gyors-e az MG4 XPower. Az ellenfélnek nem mást állítottak ki, mint a Porsche Taycannal közös alapokra épülő Audi e-tron GT-t, amely 530 lóerős teljesítményével egy kicsit erősebb, de 2250 kilogrammjával nehezebb is az MG sportos kompaktjánál.
Az elektromotorok erején kívül pedig a tömegnek is nagy szerepe volt ebben a versenyben, amit egyértelműen az MG4 nyert meg. Már a rajtnál elhúzott, és a negyed mérföldre lévő célig meg is őrizte az elsőségét. Persze az Audi utána felülkerekedett volna rajta, ugyanis az XPower végsebessége 180 km/óránál korlátozott, míg az e-tron GT akár 245 km/órával is száguldhat.
Hogy mennyi?
Az Egyesült Királyságban már megvan az MG4 XPower ára: 36 500 fontért nemcsak kevesebb mint feleannyiba kerül, mint egy 87 800 fontos Audi e-tron GT, de egy kicsivel még a hasonló méretű Volkswagen ID.3 204 lóerős alapváltozatánál is olcsóbb. Magyarországon az MG4 az egyik legolcsóbb elektromos autó a 12,9 millió forinttól induló árával.
Ez is érdekelhet: