Eddig rejtély volt, miért lehetett a megengedettnél könnyebb George Russell autója, de már sejtik az okát.
Hiába nyerte meg – kiváló gumikezelésének köszönhetően egykiállásos stratégiával – George Russell a Belga Nagydíjat, végül pár órával a leintést követően kizárták a Mercedes pilótáját, miután megsértette a sportág egyik technikai szabályzatát.
A probléma az volt, hogy Russell autójának súlya 1,5 kilogrammal a minimumsúly alatt volt, vagyis túl könnyű – tehát szabálytalan – autóval versenyzett a spái futamon. A Mercedes elismerte a hibáját, nemrég pedig nagyvonalakban azt is elárulták, mi okozhatta ezt a fogyást – erről a csapat vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin beszélt:
„Még próbáljuk megérteni, hogy pontosan mi történhetett. Ennek nagy része magában foglalja a különböző alkatrészek súlyának meghatározását, mert az autók is elég sokat veszíthetnek egy verseny alatt a tömegükből. Ott van a gumikopás, az olajfogyasztás, a kopólemez és a fékek elhasználódása, illetve a versenyző is sokat veszíthet a súlyából. Ezen a bizonyos versenyen George is elég sokat fogyott. (...)
George esetében sokkal nagyobb volt a gumikopás, és úgy tűnik, sok a kopólemez is jobban elhasználódott.”
Shovlin szerint nehéz megítélni, hogy ez az 1,5 kilogramm mínusz mekkora tempóelőnyt jelentett Russell számára – a The Race veterán szakújságírója, Edd Straw szerint 10 kilogramm különbség mintegy 0,3-0,4 másodperces differenciát jelenthet.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: