Rengeteg friss elem és modern fedélzeti rendszer hiteti el az ötajtós MINI Cooperről, hogy minden elemében új, pedig csak nagyon jól trükköztek a formatervezők.
Nagy újdonság a teljesen elektromos MINI Cooper, ami egyetlen pillanatig sem nyugdíjazta a benzinmotoros változatot. Annyira nem, hogy egyszerűen az új arculathoz igazították a régi modellt, ezért az ötajtós változatot is megtartották.
Méretei azonnal lebuktatják a MINI Cooper ötajtós változatát, de a stílusa igazán friss.
Hetvenkét milliméterrel nagyobb az ötajtós Cooper tengelytávja a háromajtóshoz képest, ami éppen elég ahhoz, hogy kényelmesebb legyen megközelíteni a környezetbarát anyagokkal gazdagon kárpitozott utasteret. Nincsenek keret nélküli ablakai és nem olyan harmonikus ennyi kilinccsel és tetőoszloppal a forma, cserébe az első ülések döntése nélkül is be lehet ülni a hátra.
Újrahasznosított szövetből készült kárpitozás borítja az ajtók felső részét és a műszerfalat is, melyen egyetlen kör alakú érintőképernyőn jelenik meg minden a sebességtől az üzemanyagszinten át a médialejátszóig. Nincsenek külön gombjai még a szellőzésnek sem, ezért a klíma is a 240 milliméteres OLED kijelzőről vezérelhető.
Elrejtették a kipufogóját, de az ajtók kiemelkedő kilincsei és a kerékívekig lefolyó motorháztető lebuktatja a benzines MINI-t.
Izgalmas színkombinációkban rendelhető az ötajtós MINI Cooper is, akár olyan kékből fehérbe hajló színátmenetes tetőpanellel, melyből nincs két egyforma. Mivel a krómozás nem fér össze a fenntarthatósággal, ezért a MINI-k legtöbb kiegészítője fényes fekete, így az ablakkeretek és a lámpák körüli díszbetét is.
Kétféle benzinmotorral elérhető az ötajtós MINI Cooper, melyek közül a gyengébbik 1,5 literes, háromhengeres turbómotor 156 lóerős, az erősebbik változatban pedig már a 2,0 literes, négyhengeres 204 lóerős és 300 Nm nyomatékú verziója van. Az izmosabbik változat 6,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 242 km/óra a végsebessége.
Ez is érdekelhet: