A John Cooper Works mindig is a MINI kínálatának legerősebb, legizgalmasabb modelljeit jelölte, és nincs ez másként az elektromos autók korában, az új Cooper és Aceman esetén sem. Csak a nevük zavarba ejtő, a teljesítményük már lelkesítő.

John Cooper azzal szerzett nevet magának, hogy még többet hozott ki a már gyárilag is élvezetesen vezethető Minikből. A neve idővel a kisautó szinte összes változatára felkerült, de ezek közül is kiemelkedtek a mérgesített motoros John Cooper Works modellek. Mostanáig csak benzines MINI-ből készült ilyen, de immár az elektromos autók korában is a legerősebb, legizgalmasabb változatokat jelöli a John Cooper Works.

MINI Cooper SE + John Cooper Works = MINI John Cooper Works Electric

Míg a Cooper korábban a motorváltozatot jelölte, addig az új generációnál egységesen Cooper lett a háromajtós kisautó típusneve. Most azonban egy kicsit bonyolultabbak lettek a dolgok, mert a Cooper csúcsmodelljét MINI John Cooper Works Electric névre keresztelték, hogy elkerüljék a Cooper ismétlését, a vele egyszerre bemutatott Aceman csúcsváltozatának neve ugyanakkor MINI John Cooper Works Aceman lett.

John Cooper Works változatban a MINI még feljebb csavarta a Cooper és Aceman egyébként is bőséges teljesítményét.

A Cooper SE és Aceman SE változatok 218 lóerős maximumához képest a JCW modellek már 258 lóerővel hajtják az első kerekeket, sőt, a kormánykeréken lévő gomb megnyomásával aktiválható a Go-Kart mód, ami a maximum teljesítményen felül további harminc lóerővel segíti a gyorsulást.

A háromajtós Cooper ezzel 5,9 másodperc alatt rajtol százra, míg az ötajtós Aceman számára is elegendő 6,4 másodperc,

ennyi a különbség az SE változatok 6,7 és 7,1 másodperces értékeihez képest. Bár a végsebességet 200 km/óránál korlátozzák, a vezetés élményét ugyanakkor a John Cooper Works modellekhez fejlesztett sportosabb futómű, tapadósabb abroncsok és erősebb fékrendszer is szolgálja.

Nem változott az akkumulátor mérete, a JCW modellek is az SE-ből ismerős, bruttó 54,2 kilowattórás csomagot kapják, a hatótávolság azonban valamivel mérsékeltebb, az Aceman esetén 405 helyett 355 kilométer, míg a Cooper akár 371 kilométert is képes lesz megtenni egy feltöltéssel. Az egyenáramú villámtöltés átlagos, 95 kilowattos teljesítménnyel megy, de ezzel is megvan fél óra alatt a 80 százalékos töltöttség.

Bár a John Cooper Works csomaggal a kisebb teljesítményű változatok külsejét is a csúcsmodelléhez lehet igazítani, a MINI-nél gondoskodtak az apró különbségekről. Karosszériáját egyedi, elöl piros betétes, szögletesebb lökhárítók, fekete mintájú hátfal, látványos tetőszárny és a C-oszlophoz tervezett légterelők különböztetik meg. Csak a JCW-hez érhető el a színátmenetes tető, a kerekek 18 és 19 colosak lehetnek.

A John Cooper Works kockás zászló ihlette emblémája nemcsak a feketére fényezett hűtőmaszkon található meg,

hanem indulás előtt maga mellé is vetíti az autó, és a hangulat az utastérben is sportos a fekete és vörös mintákkal, fekete műbőr sportülésekkel és vörös kontrasztvarrással. Az elektromos autók korának John Cooper Works modelljeit elsőként a párizsi autószalonra vitte el a MINI, de hamarosan a kerekedésekbe is megérkeznek.

Ez is érdekelhet:

Még van benzines MINI, de egyre közelebb az elektromos korszak

2030 után elvileg minden új MINI elektromos lesz, most viszont még benzines és dízel is van a villanymotoros mellett.

Ez kemény! – MINI Countryman JCW All4

Háromszáz lóerős és hatalmas tér van benne, mégis igazi MINI a Countryman JCW.

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

Kívül kicsi, belül nagy a MINI elektromos crossovere.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

A volvós, aki nem hagyta magát terelgetni az M7-esen, inkább áttört a táblákon, és ment szembe a forgalommal

Aranyos és szeles a megújult MINI Cooper Cabrio

További cikkeink a témában