Idén teljesen megújult a MINI kínálata: hatalmasat nőtt a Countryman, megjelent az új elektromos Cooper, és teljesen megújult a benzines. A Cooper és a Countryman közé pedig érkezik a vadiúj Aceman. Az első félév még az új modellek érkezésével telt, de Németh Balázs, a MINI márka magyarországi menedzsere nagyon bizakodó, szerinte az új MINI-kínálat hamar megtalálja a célközönségét.

Idén mintha kissé visszább vettek volna a hangzatos mondatokból, mintha megtorpanni látszana a teljes elektromos átállás ígérete. A MINI-nél viszont kitartanak amellett, hogy a 2030-as évek elejétől már csak olyan új MINI-t mutatnak be, amiben villanymotor dolgozik. Addig viszont a teljesen új MINI-kínálatnak örülhetünk, abból is leginkább az új Coopernek, aminek a napokban tartották hazai premierjét. Ennek apropóján beszélgettünk Németh Balázzsal, a márka magyarországi menedzserével.

„Alacsonyabbak az első féléves eladásaink, mint egy évvel korábban, de ennek igazából természetes okai vannak, körülbelül novemberig tudtunk felvenni rendeléseket a kifutó szériára, utána pedig hiába lehetett online felületen konfigurálni az újakat, fizikailag csak február-márciusban érkezett meg a Countryman, a háromajtós Coopernek pedig csak most kezdődik a bevezetése. Egy átlagos évhez képest egészen hosszú időszakban futottunk limitált kínálattal. Az új Aceman is már rendelhető, de fizikai valójában csak később érkezik, az új Cooper kabrió pedig várhatóan év végétől lesz rendelhető. Szóval ez egy ilyen különleges év a számunkra. De sokat várunk az új modellektől, és azt látjuk, hogy az új Countryman a méretnövekedésből fakadóan egy teljesen új célcsoportot ér el.”

„Az új Countryman az első kompromisszumok nélküli MINI, ami nyugodt szívvel ajánlható egy családban első számú autónak.”

„Ennek köszönhetően meg tudunk szólítani olyan minis ügyfeleket is, akik korábban méretproblémák miatt váltottak más márkára. De megjelenik egy új réteg is, akik olyan márkáktól érkeznek, akiktől korábban nem érkezett érdeklődés.”

Németh Balázs szerint a digitális világban már könnyű elérni a megfelelő célcsoportot. De az elsődleges cél, hogy az érdeklődőből tesztvezetők legyenek.

„Az egész MINI márka legnagyobb fegyvere a tesztvezetés. Még mindig az van, hogy aki kipróbálja az autóinkat, az beleszeret a gokartszerű vezetési élményébe.”

Németh Balázs arról is beszélt, hogy azoknál a tradicionális MINI-vásárlóknál, akik betérnek egy MINI-kereskedésbe, sokkal erősebb az elektromos autó iránt érdeklődők aránya, mint amit a tavalyi eladások indokolnák. Azt várták talán jobban az emberek.

Az új Cooper benzines és villanymotorral, a Countryman pedig akár még dízellel is rendelhető (bár ebből adják el a legkevesebbet). Ettől függetlenül a cél a MINI-nél a teljes elektromos átállás. „Azt gondolom, hogy a MINI olyan szempontból szerencsésebb helyzetben van, mint sok más márka, hogyha valahol van igazán értelme az elektromos meghajtásnak, az a városi vagy az elővárosi közlekedés, és a MINI-t leginkább ilyen urban közegbe pozícionáljuk. Úgyhogy itt mindenképpen erősebb és hangsúlyosabb az elektromosítás.”

Ezzel összhangban a John Cooper Works széria legújabb modelljét néhány napja mutatták be, egyelőre csak elektromos meghajtással.

Az új Countryman és a Cooper közé ősszel érkezik a MINI következő nagy dobása, az Aceman, ami kizárólag elektromos meghajtással lesz kapható.

„Ez egyértelműen egy városi crossover, ami méretben nagyjából a kettővel ezelőtti Countrymannek felel meg, aminek abszolút a városi felhasználás a fő terepe. Emiatt született az a döntés, hogy csak elektromos platformra készül az autó. És úgy látjuk, hogy az első visszajelzések bíztatóak, még nem lehetett élőben látni az autót Magyarországon, mégis érkeztek már be rá megrendelések.”

„A MINI a BMW csoport részeként prémium márkaként pozícionálja magát, így felszereltségével, vagy például a vezetést támogató rendszerek kifinomultságával, a további extrákkal, anyaghasználattal ez indokolt is. És azt is gondoljuk, hogy ehhez az áraink is teljesen helyénvalóak.”

Ez is érdekelhet:

Ilyen MINI még nem volt, itt az elektromos Aceman

Kívül kicsi, belül nagy a MINI elektromos crossovere.

313 lóerős erőgép lett az elektromos MINI Countryman

Kéne vagy nem kéne a villanymotoros Countryman?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés