Igazi pályanapi játékszer lett a MINI John Cooper Works Bulldog Edition, melyet nem a matricák tesznek igazán különlegessé, hanem a futómű és a kétszemélyes utastér.

Nagyon nehezen engedik el a kézi váltós MINI-t, amit az is bizonyít, hogy ez már a második limitált széria, amiben kiemelt szerepet kap a vezetési élményt egész más szintre emelő hatfokozatú manuális váltó. A Bulldog Editionnek azonban nem ez a legnagyobb fegyvere, hanem a könnyített karosszéria és az új futómű.

Ez egy 231 lóerős, elsőkerék-hajtású olyan hot hatch, ami versenypályán van igazán a helyén.

Hatalmas Bulldog Racing matrica van a feketére fényezett tetején, amiben ezúttal nincs hangulatjavító panoráma üvegtető, mert ez a MINI JCW egészen másról szól. A szürke fényezés egy kicsit semmitmondó, de a részletek nagyon árulkodóak a háromajtós hot hatch-en. A leköszönő MINI-ből készült különleges modell a Bulldog Racing privát csapattal együttműködve készült, akik második helyen futottak be egy MINI versenyautóval a Nürburgringen rendezett 24 órás futamon.

Gépházteteje alatt ugyanaz a 2,0 literes, négyhengeres turbómotor van, mint a gyári JCW-ben – és több BMW modellben – 231 lóerővel és 320 Nm nyomatékkal. A motor egy Remus kipufogórendszeren keresztül szól. A kézi váltós verziónál nagyon sok múlik a vezetőn, de a MINI JCW ügyes kezek között 6,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A versenypályán azonban sokkal lényegesebb, hogy az állítható KW V3 felfüggesztéssel jobb a tapadása és az irányíthatósága, ezzel értékes ezredmásodperceket farag a köridőből.

Pirelli P Zero Performance gumikba csomagolták a 17 colos OZ HyperGT felniket.

Értékes kilókkal lett könnyebb az autó a Stern Performance Parts Clubsport készlettel, ami tulajdonképpen a hátsó ülések helyére szerelt keresztmerevítőt és a hálót tartalmazza, valamint a kiegészítő kárpitokat, hogy esztétikus maradjon a MINI utastere kétszemélyessé alakítva is. Bentről látható igazán a tükörburkolatok belső oldalára ragasztott Nürburgring matrica, mely igazán kedves apróság.

Ezeket az elemeket egyébként külön is meg lehet vásárolni a MINI-hez, így nem feltétlenül kell a Bulldog Editionre vadászni. Igaz, ennek a futóművét a Bulldog Racing egyik profi pilótája állítja be.

Ez is érdekelhet:

Nehéz lesz választani az új elektromos MINI kétféle változata közül

A kisebb tömeget vagy a nagyobb hatótávot választanád?

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában