De hiába működik, megvenni még nem lehet, mert csak a jövő év második felében indul a sorozatgyártás.

A szélsőséges körülmények között is megbízható működés a haszonjárművek esetében még fontosabb vevői igény, mint a személyautóknál. Az áruforgalomban dolgozóknak, a közműszolgáltatóknak, a mentőszolgálatoknak egész évben, hóban-fagyban is mindig el kell tudni látniuk feladataikat. Az ő járműveik vezetői nem tudják megfogadni az extrém hideg napokon az Útinform jótanácsát: ha teheti, ne induljon útnak! És nem lesz ez másként az elektromos mobilitás korában sem.

A Mercedes kishaszonjárműves üzletága, a Mercedes-Benz Vans az elektromos Sprinter következő generációját most éppen Svédországban, Arjeplog környékén, épp csak egy hangyányival az Északi-sarkkör alatt teszteli, nemritkán mínusz harminc fok alatti hőmérsékletben, jeges szélben. A tesztcsapat adatokat rögzít a prototípusok kezelhetőségéről, az utastér hőkomfortjáról, az akkumulátor töltéséről és úgy általában az autók összes alkatrészének viselkedéséről az extrém hidegben.

Az álcafestés alatt nagy formai meglepetések azért nemigen várják az új eSprinter megrendelőit

A Mercedes azt mondja, a kocsi remekül viselte a zord körülményeket: már a tervezett néhány hetes tesztprogram felénél teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy az új eSprinter mindent kibír, amit ki kell bírnia. Mindezt azért is különösen fontos volt pont ennél az elektromos kishaszonjárműnél alaposan kipróbálni, mert a márka az új eSprinterrel olyan új piacokon is szerencsét próbál, ahol eddig a Mercedes Vans nem volt jelen, a hideg viszont igen. Az USA-ban és Kanadában az elektromos Mercedes furgonok a villany-Transitok vetélytársaiként lépnek piacra.

Egy apróság azért kiderült az új elektromos Sprinterről: a töltőcsatlakozóját az orrán, a csillag alatt hordja

Az új eSprinter gyártása 2023 második felében indul majd, a düsseldorfi és ludwigsfeldei német üzemek mellett Charlestonban, Dél-Karolinában is. A három különböző akkukapacitással és számos felépítmény-variációban rendelhető új eSprinter hatótávolsága a jelenleg kapható modellének több mint kétszeresét is elérheti. Ezzel viszont nem mondott valami nagyot a gyártó, hiszen az első generációs modell 44 vagy 55 kWh-s akkumulátorral kapható, ami a nagy testben mindössze 115 vagy 150 katalógus szerint megtehető kilométerre elég.

Akármilyen menő lesz az elektromos Sprinter, annyira menő biztos nem lesz, mint ez a kicsit kisebb villanyos Mercedes-doboz:

EQT néven elektromos kisbuszt mutatott be a Mercedes

Az új T-osztály elektromos változata lesz az EQT.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Meglepő fordulat az F1-ben: mégis jöhet a 11. csapat?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés