A személyautók között már hódít az elektromos hajtás, de a lakóautóknál, akárcsak a haszonjárműveknél, egyelőre óvatosan kísérleteznek vele. A Winnebago is csak koncepcióként mutatta be a Transitból épített elektromos modelljét.

Mostanra szinte minden autómárkának van elektromos modellje, de akad egy pár kategória, ahol nehezebben nyerhet teret a villanymotoros hajtás. A sokat futó haszonjárművek mellett ilyen a nagy távokra szánt lakóautóké is, ahol mind a nagyobb tömeg, mind a korlátozott hatótáv és töltési lehetőség kritikus lehet.

Nemrég mutattuk a Mercedes-Benz EQV-ből épített elektromos hajtású lakóautót, amit bárki megrendelhet, a Winnebago minap megjelent modellje azonban csak koncepció. A lakóautók terén nagy tapasztalattal bíró cégnél

a Ford legnagyobb Transitját vették alapul, és bár annak már van elektromos változata, inkább saját maguk alakították át.
Az eredeti hajtáslánc helyére egy olyan elektromos rendszer került, aminek 86 kilowattórás az akkumulátora,

ennek egy feltöltése kereken 200 kilométerre elegendő. A feltöltés 45 percet vesz igénybe, ami annyira nem is sok, de az biztos, hogy a Winnebago e-RV-vel nem lehet túl nagy utat megtenni egyhuzamban.

A Winnebago elektromos modelljében minden megvan, amit egy lakóautótól elvárunk,

a fedélzeten légkondicionálót, vízmelegítőt, hűtőszekrényt, indukciós főzőlapot, vécét és kézizuhanyt is találunk. A környezettudatosságot az újrahasznosított parafából és gumiból készült padló hangsúlyozza, és persze wifi is van.

Nem tudjuk, hogy a lakóautók esetén is az elektromos hajtás lesz-e a jövő megoldása, mindenesetre addig sokat kell még fejlődnie, mert a koncepció ebben a formájában aligha életképes. Ha lenne egy kisebb benzinmotor a fedélzeten csak az akkumulátor töltésére, akkor talán hamarabb válhatnának elektromos hajtásúvá a lakóautók is.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Mutatjuk, hol és hogyan készül a Mercedes-AMG One